וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: המפקח על הביטוח לא ישנה את התקרה של דמי הניהול בחיסכון הפנסיוני

מאת מירב ארלוזורוב

2.9.2010 / 6:49

בלעדי הפיקוח על הביטוח חושש כי פתיחת גובה התקרה לדיונים תביא ללחצים פופוליסטיים בכנסת



>> המפקח על הביטוח עודד שריג לא יתערב, ככל הנראה, בתקרת דמי הניהול המותרת לגבייה בחיסכון הפנסיוני - כך נודע ל-themarker. זאת, בשל החשש במשרד האוצר כי שינוי תקרת דמי הניהול יגרור אחריו לחצים פופוליסטיים בכנסת, שעלולים להביא להפחתה בלתי סבירה נוספת בדמי הניהול.

תקרת דמי הניהול בחיסכון הפנסיוני עומדת כיום על 2% מהצבירה בקופות הגמל ובביטוחי מנהלים, ועל 1.1% מהצבירה (שילוב של 0.5% דמי ניהול מהצבירה, ועוד דמי ניהול של 6% מהפרמיה החודשית) בקרנות הפנסיה.



באוצר שקלו, בעקבות המלצתו של סגן השר איציק כהן, להפחית את התקרה המותרת של דמי הניהול בביטוח ובגמל ל-1.5% בלבד. ואולם, לאחר התלבטויות, הנטייה כרגע בפיקוח על הביטוח היא שלא לגעת בתקרת דמי הניהול, ולהותיר אותה ברמתה הנוכחית (2%), וזאת על אף שברור לכל כי מדובר בתקרה גבוהה.



הנטייה שלא לשנות את תקרת דמי הניהול נובעת מחשש מפני דיונים פופוליסטיים בכנסת. באוצר חוששים כי אם הם יפתחו את סוגיית תקרת דמי הניהול המיטבית, הדבר יגרור אחריו גל של הצעות פופוליסטיות של חברי כנסת לגבי גובה תקרת דמי הניהול הרצוי - חברי כנסת כבר התבטאו בעבר שיש להוריד את דמי הניהול ל-0.5% ואף פחות מכך.



בפיקוח על הביטוח מעריכים כי מדובר בדמי ניהול לא ריאליים, שהתעקשות עליהם תביא לפגיעה אנושה בענף החיסכון הפנסיוני. מחשש להידרדרות להצעות מעין אלו, באוצר מעדיפים כעת שלא לפתוח את הדיון כלל ולהותיר את תקרת דמי הניהול ללא שינוי.



ההתלבטות בנוגע להתערבות בגובה דמי הניהול היא זאת שמעכבת את השלמת הדיונים בפיקוח על הביטוח בנוגע לרפורמה בדמי הניהול.



מאחר שהפיקוח יימנע כנראה מלהיכנס למספרים, ההצעת הרפורמה שלו תתמקד כנראה בהצעות שאמורות להגדיל את התחרות ואת השקיפות בענף, באמצעות הסרת מחסומים המונעים כיום מעבר של חיסכון פנסיוני בין האפיקים השונים. בין השאר נכללות ברפורמה הצעות להגבלת העמלות שמקבלים המתווכים הפנסיוניים (סוכני הביטוח), ולשמירת הטבות המס למי שיעביר את כספי החיסכון הפנסיוני שלו מקופות גמל לקרנות פנסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully