וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאמן: "אני מקווה שבמהרה חובות ייגבו ביתר יעילות"

מאת הילה רז

2.9.2010 / 6:49

בביקור בלשכת ההוצאה לפועל אמר שר המשפטים כי בשנת המשפט הנוכחית יתמקד בעומס התיקים הפתוחים ובזמן הטיפול הממושך



>> שר המשפטים יעקב נאמן פתח את שנת המשפט תשע"א, שהחלה אתמול עם תום פגרת בתי המשפט, בביקור בלשכת ההוצאה לפועל בתוך בית המשפט השלום בתל אביב. בביקורו אמר נאמן כי הבעיה המרכזית שבכוונתו לטפל בה בשנת המשפט הנוכחית היא עומס התיקים הפתוחים והזמן הרב שחולף בין פתיחת תיק וסגירתו.

לדבריו, "אנחנו עובדים על הנושא מכל הכיוונים. זה מצריך שיתוף פעולה מגורמים רבים: השופטים, עובדי הנהלת בתי המשפט, פרקליטות, עורכי דין פרטיים ועוד. אני מקווה שנראה תוצאות כמה שיותר מהר". השר הוסיף כי הוא מקווה ש"אנשים ירגישו שחובות נגבים ביתר יעילות". במהלך הביקור עבר נאמן בין המדורים השונים של ההוצאה לפועל, שמותגה מחדש תחת השם רשות האכיפה והגבייה, לאחר הרפורמה שנערכה בה לפני כשנה. הוא שוחח עם העובדים, שהקפידו ללבוש את המדים הייצוגיים החדשים, ושאל על עבודתם ועל תחושותיהם.



באחד המדורים הצביע השר על ערימת ארגזים גבוהה שנערמה ושאל את אחת הפקידות "מה זה מיכלי האחסון האלה?". הפקידה השיבה נבוכה: "יש עומס רב. קיווינו שבתקופת הפגרה נוכל לסיים את ההקלדות. אנחנו מנסים לחסל את הערימה". בתגובה אמר השר בהומור: "אף אחד לא מתפגר בפגרה". מיד לאחר שהשר המשיך בסיורו, הכריזה הפקידה בעקבות שיחת טלפון שקיבלה, כי "מערכת פתיחת תיקים נפלה".



עשרות האנשים שהמתינו לשירותי הלשכה נותרו אדישים לביקור השר. פקידה במשרד עורכי דין שעוסקת בהגשת מסמכים משפטיים בבתי המשפט אמרה: "אנחנו הכי שונאים להגיש חומר להוצאה לפועל. הם מנסים להיות מסודרים, אבל הבלאגן פה חוגג. מרוב טפסים אף פעם אי אפשר לדעת מהו הטופס הנכון ומתי צריך לשים אותו בתיבה או שדרוש אישור והגשה ידנית. אנחנו אף פעם לא יודעים מה לעשות, בגלל העומס שיש פה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully