וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלביט מערכות רכשה את מיקאל של גילת ונפתלי תמורת 90 מיליון דולר

מאת יורם גביזון

2.9.2010 / 6:49

בלעדי אלביט תרכוש את שלוש אחזקותיה של מיקאל: סולתם, סיימאר ו-85% מ-ITL. הרכישה היא תגובה לנטייה של יצרניות טנקים לרכוש יצרניות אלקטרוניקה צבאית ולבצע פרויקטים של השבחה באופן עצמאי



>> אלביט מערכות, הנמצאת בשליטת מיקי פדרמן, השלימה אתמול את רכישת מיקאל מידי אברהם גילת ורוני נפתלי תמורת 90 מיליון דולר. המתווה המדויק של העסקה שונה, כך שאלביט מערכות לא תרכוש את החברה עצמה, אלא את שלוש אחזקותיה העיקריות: סולתם, הפעילה בתחום הארטילריה, סיימאר, הפעילה בתחום הרק"מ (רכב קרבי משוריין), ו-85% ממניותיה של itl, המפתחת ומייצרת מערכות בתחום האלקטרו-אופטיקה הצבאית ששווים בבורסה 85 מיליון שקל.

אלביט מערכות רכשה 19% ממניותיה של מיקאל ביוני 2009 תמורת 18 מיליון דולר וקיבלה אופציה לרכוש את יתרת המניות ב-2011. אלביט מערכות היתה אמורה לרכוש את יתרת מניותיה של מיקאל, אך החליטה לרכוש את אחזקותיה, מכיוון שאינה מעוניינת באחזקותיה הנדל"ניות של מיקאל בישראל ובחו"ל. המבנה החדש של העסקה כולל מכירה של אחזקות אלביט מערכות במיקאל (19%) תמורת 18 מיליון דולר ובמקביל רכישת אחזקותיה בסולתם, סיימאר וב-itl תמורת 90 מיליון דולר, כך שהתמורה נטו שתשולם לבעליה של מיקאל תהיה 72 מיליון דולר.



עם רכישת פעילותה של מיקאל, אלביט מערכות נכנסת לייצור פלטפורמות צבאיות. החברה, בניהולו של יוסי אקרמן, מתמחה בפיתוח מערכות אלקטרוניקה צבאית לצורך השבחה של פלטפורמות כמו מטוסי קרב, מסוקים וטנקים.



מיקאל, שנוסדה ב-1993 מתוך תקווה לחקות את הצלחתה של אלביט מערכות, מעסיקה 400 עובדים. לפי ניסיון העבר, אלביט מערכות לא תפטר עובדים בסולתם, בסיימאר וב-itl, כשם שלא עשתה זאת, כאשר רכשה את אל-אופ, אלישרא ותדיראן קשר. הרכישה היא תגובה לנטייה הגוברת בקרב יצרני פלטפורמות וקבלני אינטגרציה ראשיים בפרויקטים ביטחוניים, כמו bae וג'נרל דיינמיקס, לרכוש יצרניות בתחום האלקטרוניקה הצבאית ולבצע בעצמם פרויקטים של השבחה בתחום זה.



אלביט מערכות סיימה את הרבעון השני של 2010 ברווח של 45 מיליון דולר - ירידה של 25% לעומת הרבעון המקביל ב-2009 בעקבות ירידה של 17% בהכנסותיה ברבעון החולף לעומת הרבעון המקביל ב-2009 - ל-603 מיליון דולר עקב חולשה בחטיבת המל"טים. אלביט מערכות נסחרת בשווי של 8.7 מיליארד שקל לאחר ירידה של 21% מתחילת 2010.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully