וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרויקט השוק הסיטוני בת"א: גם לצעירים

רנית נחום הלוי

2.9.2010 / 8:10

השותפים בפרויקט הגדול מבקשים לשנות את תוכנית הבנייה במקום ולהגדיל את מספר הדירות על חשבון שטחן. לדברי החברות, המטרה היא "לאפשר דיור לזוגות ומשפחות צעירות"

השותפים בפרויקט השוק הסיטוני בתל אביב, קבוצת גינדי השקעות, חברת משה ויגאל גינדי וקבוצת רבוע כחול נדל"ן, מבקשות להגדיל את מספר הדירות בפרויקט באמצעות הקטנת שטחן; כתוצאה מכך גם יירדו מחירי הדירות בפרויקט.

ככל הנראה, בשבועות הקרובים יגישו החברות בקשה לשינוי תוכנית בניין העיר (תב"ע) במקום, שלפיה שטחי הדירות יצומצמו מ-110 מ"ר בממוצע ל-92 מ"ר בממוצע. אם בקשת החברות תאושר, יגדל מספר יחידות הדיור בחלקו ההיקפי של הפרויקט (החלק המרכזי של הפרויקט, שכולל 600 דירות בכמה מגדלים, עדיין לא שווק) מ-1,125 ל-1,345 דירות.

בשבועות האחרונים קיימו החברות מגעים אינטנסיביים עם בכירים בעירייה, ובחוות דעת שהגישו כתבו כי מטרת צמצום שטח הדירות הוא "לאפשר דיור לזוגות ומשפחות צעירות בפרויקט".

מדובר בשינוי מגמה אצל היזמים, שרצו בתחילה לפנות לקהל יוקרתי בלבד, ותימחרו דירות חמישה חדרים בפרויקט ב-4 מיליון שקל. לפי הערכות, החברות מנסות להפריד בין הפרויקט המרכזי של המגדלים, שיהיה יוקרתי, לבין הפרויקט ההיקפי הנוכחי, שתכנונו הבסיסי (12 קומות על צירי תחבורה ראשיים) ולא צפוי למשוך אליו קהל ממעמד סוציו-אקונומי גבוה.

במקביל, מתכננים היזמים לרווח את המרחקים בין הבניינים משישה לעשרה מטרים, באמצעות הגבהת המבנים ל-14 קומות. החברות אף מבקשות להמיר עשרות אלפי מ"ר שמיועדים בפרויקט למשרדים, לטובת מגורים. לפי התוכנית המאושרת במתחם, "בשלב הכנת תוכנית העיצוב האדריכלי תותר המרה של עד 79,450 מ"ר משטחי המסחר והמשרדים למגורים, באישור מהנדס העיר".

זכויות בנייה של עד 1,800 דירות

השוק הסיטוני נמצא על קרקע בשטח של כ-55 דונם וכולל זכויות בנייה של עד 1,800 דירות. כמו כן יכלול המתחם קניון בשטח של כ-32 אלף מ"ר, פארק רחב ידיים, מוזיאון, בתי ספר וגני ילדים, קאנטרי קלאב, ארבעה מגדלי משרדים בני 40 קומות ו-1,000 מקומות חנייה.

באפריל נרכש חלקו ההיקפי של המתחם על ידי גינדי ורבוע כחול, שבשליטת דודי ויסמן ובניהולו של זאב שטיין, תמורת 1.4 מיליארד שקל.

על קידום התוכנית של החברות שוקדים כמה משרדי אדריכלים, בהם ישר אדריכלים, יסקי מור סיון, אליקים אדריכלים והאדריכלית הבינלאומית מרתה שוורץ.

מגינדי ורבוע כחול נמסר בתגובה כי "צוותי האדריכלים שמטפלים בפרויקט נמצאים בקשר יומיומי עם אנשי המקצוע בעיריית תל אביב. עד אשר לא יוגשו תוכניות סופיות לחברי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בעוד כמה שבועות, החברות לא מגיבות על התוכנית האדריכלית של הפרויקט. הדבר ייעשה רק לאחר אישור התוכניות ותיאום עם הוועדה המקומית בתל אביב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully