וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המצב הפיננסי של חברת החשמל כושל"

2.9.2010 / 8:40

בכיר ברשות החשמל העביר ביקורת על התנהלות חברת החשמל על רקע קביעת התעריפים בתחום: "כל מה שהחברה עושה בתחום הפיננסים כושל, אך מה שקשור בעובדים - חוגג"

"העתירה של חברת החשמל לבג"ץ היא מהלך טקטי של החברה, שנועד להסטת האש ממנה", כך אמר אתמול גורם בכיר ברשות החשמל. זאת בתגובה לעתירה שהגישה אתמול החברה לבג"ץ נגד הרשות ושר התשתיות, בבקשה להורות לרשות לפרסם נהלים ברורים, שקופים וקצובי זמן לעבודתה - לרבות הנהלים הנדרשים לקביעת תעריף החשמל.

"במקום שהחברה תטפל בכשלים שלה, היא באה ומסיטה את האש דרך שלושה חצים: חץ פוליטי, תקשורתי ועכשיו גם משפטי", אמר הבכיר. "הטלת הרפש ברשות החשמל היא פתטית. אסור שהציבור יקנה את זה. גם אם הרשות טועה ב-100%, לא יכול להיות שלחברה הזו יש כל כך הרבה כסף לזרוק לפנסיה ולתפעול המנופח, כשאפילו הם מודים בכך. האם רק התעריף אשם במצב הפיננסי של חברת החשמל? לא ולא". מנכ"ל חברת החשמל, עמוס לסקר, אמר שלשום כי החברה "תפעל בכל הדרכים החוקיות האפשריות כדי להביא לתיקון העיוותים הקשים בתעריף החשמל". בתגובה לכך, טען הגורם ברשות כי "מה שמפריע לחברה הוא תעריף החשמל - ולא הנהלים. שיבואו ויגידו היכן הרשות טעתה. בגלל שאין להם יכולת, הם רק מלינים על גביית קנסות ועל כיסוי עלות גנרטור מלפני עשר שנים. להפעיל שרים זו חוכמה קטנה. אם הם רוצים לשנות את התעריף, שיבואו ברצינות ויציגו את טענותיהם".

לשאלה מדוע נדרשת החברה לעתירה לבג"ץ כדי לקבל לידיה את תיעוד הדיונים סביב קביעת התעריף, השיב הגורם: "הם שוכחים לספר שלכל שאלה שהפנו הם קיבלו הסברים מניחים את הדעת. הם יושבים מול הגוף השקוף ביותר, כי אין עוד גוף שעורך שימועים ואחר כך עוד מזמין אותם לדיונים פנימיים".

ראשי חברת החשמל תלו אתמול את תוצאותיה הכספיות של החברה מתחילת השנה (הפסד נקי של כמיליארד שקל) בהוזלת תעריף החשמל, ובמנגנון "קנסות" שבו חויבו בגין עלויות עודפות עליהן דיווחו בהקמת תחנות כוח. לדברי הגורם: "חשבון הנאמנות של הטבת ה'חשמל חינם' הרוויח מתחילת השנה 200 מיליון שקל. קופת הגמל של העובדים הרוויחה 1.25 מיליארד שקל. כל מה שהחברה עושה בתחום הפיננסים כושל, אך מה שקשור בעובדים - חוגג".

יתרת ההפקדות בקופת הפנסיה של העובדים היתה בסוף הרבעון כ-20 מיליארד שקל, כשבקופת הגמל של העובדים טוענים לפיכך לחבות של 21 מיליארד שקל - ומכאן לחוב של כ-1.1 מיליארד שקל מצד החברה לעובדיה. כמו כן, סך הכספים אותם מחזיקה החברה בחשבון הנאמנות עבור ההטבות הנוספות לעובדיה צמח ב-5% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, והסתכם ב1.9- מיליארד שקל. "חברת החשמל לא יכולה לזרות חול בעיני הציבור ולהגיד שרשות החשמל אשמה. יש כאן חוסר התייעלות מתמשך", הוסיף הגורם.

מחברת החשמל נמסר בתגובה כי: "העתירה מדברת בעד עצמה והנושאים יידונו בבית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully