וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוכל הכל מהכל

שרית מנחם

2.9.2010 / 12:11

רו"ח רוני דיוה מנכ"ל המכללה למינהל



כשרו"ח רוני דיוה משחזר את מסלול הקריירה שלו, קשה שלא להבחין במוטיב חוזר: "בער לי להמשיך הלאה", "רציתי לטפס", "חשבתי שהגיע הזמן להתקדם", "חלמתי להיות מנכ"ל". הדחף להצליח, במיוחד במישור הפיננסי, הגיע מהבית. "לאבא היה חשוב מאוד שנלמד. היתה לו חנות בגדים, אבל הוא כל הזמן אמר שאם היה יכול היה לומד מתמטיקה. כשמדברים על זה בלי סוף - משהו נכנס. אני ואחי רואי חשבון", הוא מספר. מיד עם שחרור מהצבא החל דיוה בלימודי ראיית חשבון ("אני מרובע") ועשה סטאז' בפירמת רואי החשבון kmpg. לאחר שצבר ניסיון בכמה משרות בשוק העסקי, הוא הגיע לפני 12 שנה למכללה למינהל ("15 סניפים, מקצרין ועד אילת"). הוא החל דרכו כסגן מנהל אזור השפלה, לאחר מכן שימש כעוזר מנכ"ל לענייני כספים ולפני כשנה מונה למנכ"ל. במכללה למינהל, שהוקמה ב-1956 ("כגוף של ההסתדרות להכשרת פקידים"), לומדים כ-25 אלף תלמידים בשנה, בין היתר במקצועות ראיית חשבון, רפואה משלימה, הנדסאות, ניהול ומזכירות.



למה אתה מבשל? "עבורי, בישול הוא הנאה גדולה. עבודתי עמוסה מאוד, והבישול נהפך למפלט. אני שוכח את כל צרות היום ומתמכר לכיף הגדול הזה של להוציא כל מיני דברים מהמקרר וליצור משהו חדש".

מתי אתה מבשל? "בדרך כלל בסופי השבוע. כשאנחנו לא סועדים את ארוחת השבת אצל ההורים שלי, אני מכין ארוחה מפוארת".



מה לקחת מבית אמא? "בעיקר את המטבח העירקי העשיר בטעמים. אימצתי את הקובה, את הטביט (עוף ממולא באורז, בבשר ובעגבניות) ואת הירקות הממולאים".



מה מבשלים בבית? "עוף בנוסחים שונים, כמו עוף בקישואים; פירה ושניצלים לילדים; לקינוח אני נוהג להכין עוגת גבינה קרה - זה הקינוח האהוב עלי".



סדר יום קולינרי: "בבוקר אני מכין לי נס קפה ויוצא לעבודה. לרוב אני לא אוכל כלום עד הצהריים, ואז אוכל משהו מהיר באחת המסעדות שליד המכללה. לאחר שאני מגיע הביתה, אני אוכל עם המשפחה ארוחה חמה, לרוב בשרית: שניצלים, עוף, קציצות בשר בתוספת ירקות".



מי עושה קניות בבית? "בדרך כלל אשתי. התפקיד שלי הוא להשלים את המצרכים החסרים בדרך הביתה".



מצרכים מועדפים לקנייה: "גבינות ונקניקים. אני אוהב את המבחר שיש בסופרמרקט, נהנה מההתלבטויות בין הסוגים השונים ושמח לנסות מוצרים חדשים".



הכי אוהב לאכול: "האוכל שתמיד קונה אותי הוא סטייק אנטרקוט טוב - בכל יום, בכל שעה".



מאכלים מוקצים: "אין דבר כזה - אני אוכל הכל מהכל".



מסעדה מועדפת: "תמרה בתל אביב - ביסטרו צרפתי ים תיכוני. מנת האנטרקוט ביין אדום היא אחת הטובות שאכלתי".



מהי פילוסופיית הניהול שלך? "מבוססת על יושר, אמינות ונחישות. הבסיס הוא יושר - כל מה שאני אומר, אני גם עושה. חשוב שהעובדים ירגישו שהם סומכים על המנהל שלהם, ותשובה שהוא נתן היום - לא תשתנה מחר בגלל גחמה. הנדבך האחרון הוא נחישות - צריך מיקוד במטרה ויכולת לקבל החלטות קשות ולעמוד מאחוריהן".



איזה מנהל אתה? "קשוב לעובדיו. חשוב לי שכולם יידעו שדלתי פתוחה בפניהם. רגישות ואמפטיה הן מושגים שצריך ליישם ולא רק להתפאר בהם".



רגע משמעותי בקריירה: "כשיו"ר הסתדרות המעו"ף, ארנון בר דוד, בישר לי שמוניתי למנכ"ל המכללה למינהל. אני עדיין זוכר את ההתרגשות שאחזה בי".



עוגת גבינה קרה של רוני



מצרכים:



2 חבילות שמנת מתוקה ? 2 כוסות חלב ? 2 חבילות אינסטנט פודינג בטעם וניל ? 3/4 כוס סוכר ? 2 קופסאות גבינה לבנה ? 1/2 חבילת ג'לטין ? 1 חבילת ביסקוויטים



אופן ההכנה:



1. מקציפים את השמנת המתוקה עם החלב והפודינג. מוסיפים את הסוכר ואת הגבינה ומערבבים עד שהתערובת חלקה ואין בה גושים.



2. מכינים את הג'לטין לפי הוראות ההכנה, ומוסיפים בהדרגה.



3. מרטיבים את הביסקוויטים במעט חלב ומסדרים בתבנית.



4. שופכים את תערובת הגבינה על הביסקוויטים.



5. מפוררים את הביסקוויטים הנותרים ומפזרים על תערובת הגבינה. מקררים לפחות שעתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully