וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק המרכזי של גרמניה הדיח חבר ההנהלה שהתבטא באנטישמיות

סוכנויות הידיעות

2.9.2010 / 12:44

"דבריו של סראצין הזיקו לתדמית הבנק המרכזי; אין כאן מקום לאפליה", נאמר בהודעת הבנק מוקדם יותר השבוע



מועצת הבנק המרכזי של גרמניה, בונדסבנק, החליטה פה אחד להמליץ על הדחתו של חבר הנהלת הבנק, תילו סראצין, בעקבות התבטאויותיו האנטישמיות, כך דיווח היום העיתון "ברלינר צייטונג".



הצעד מגיע לאחר שבראיון לעיתון "ולט אם-זונטאג" שפורסם השבוע, אמר סראצין כי "כל היהודים חולקים גן מסוים, שמבדיל אותם משאר האנשים". עוד ציין כי "השונות התרבותית של העמים אינה מיתוס, אלא מציאות באירופה", והוסיף כי גם הבאסקים חולקים גן משותף.



בהודעה שפירסם הבנק המרכזי ביום שני, נאמר כי דעותיו של סראצין אינן משקפות את עמדות הבנק המרכזי. "הנהלת בונדסבנק גורסת כי דבריו של סראצין הזיקו לתדמית הבנק המרכזי", נאמר בהודעה. אין מקום לאפליה בבנק המרכזי, נאמר עוד בהודעה. נשיא גרמניה, כריסטיאן וולף, הוא בעל הסמכות להדיח את סראצין.



במסיבת עיתונאים שקיים בברלין בעקבות הסערה שעוררו דבריו, דחה סראצין את הביקורת נגדו, והביע בטחון כי לא עשה דבר שמצדיק את פיטוריו מהבנק המרכזי. כמו כן, הכחיש כי דבריו נגועים בדעות גזעניות, והתעקש כי הסכנה האורבת לגרמניה ממהגרים מוסלמים אינה קשורה להבדלים אתניים אלא להבדלים תרבותיים.



סראצין, חבר במפלגה הסוציאל-דמוקרטית (spd), היושבת באופוזיציה בפרלמנט הגרמני, כבר עורר באחרונה ביקורת חריפה, לאחר שהתבטא באופן בעייתי גם נגד המוסלמים. בספרו החדש, "גרמניה מבטלת עצמה", שאותו הוא מקדם כעת, הוא כתב, בין היתר: "אין עוד דת עם נטייה כה גדולה לאלימות, לדיקטטורה ולטרור" וכי "המוסלמים מנצלים את מערכת הרווחה של גרמניה". סראצין הזהיר בספרו, כי "הגרמנים עלולים למצוא עצמם כזרים בתוך גרמניה", בעקבות ההגירה של המוסלמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully