וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטיגליץ: ארה"ב עומדת לשקוע במשבר נוסח העשור האבוד של יפן

CNN

2.9.2010 / 14:19

"הצמיחה בארה"ב איטית מדי בכדי להביא להתאוששות בשוק התעסוקה", אמר הכלכלן חתן פרס נובל



"אנחנו מתקדמים לכיוון של צמיחה איטית, אשר לא תהיה מספקת על מנת להוביל אותנו למצב בריא באמת", כך אמר הכלכלן חתן פרס נובל ג'וזף שטיגליץ, בראיון לתוכנית "quest means business" ברשת cnn.



"אירופה וארה"ב צפויות לשקוע לתוך מה שאפשר לכנות 'משבר בסגנון יפן'", אמר שטיגליץ, והתייחס למשבר של שנות ה-90 ביפן, אשר מכונה "העשור האבוד". שטיגליץ הסתייג ואמר כי בארה"ב הצמיחה עשויה להיות מעט גבוהה מאשר ביפן. "ברבעון השני הצמיחה בתמ"ג היתה קצת יותר מכך, של 1.6%, אך הצמיחה אינה גבוהה מספיק בכדי להוריד את האבטלה", אמר.



בנוגע לפיתרון, ולהימנעות מהגעה למיתון חוזר, אמר שטיגליץ כי הגישה האמריקאית של הזרמת כסף למערכת טובה מהגישה האירופית של קיצוצים וצנע. "כבר ניסינו את הגישה המחמירה כמה פעמים. זה מה שהרברט הובר עשה בזמן השפל הגדול. זה מה שקרן המטבע הבינלאומית ניסתה במזרח אסיה, והפך את המשבר למיתון ולשפל".




שטיגליץ אמר כי יש צורך בתמריצים נוספים לכלכלת ארה"ב, וציין כי הוא האמין שמלכתחילה היה צורך ביותר תמריצים. "הבעיה בארה"ב היא שלא היו לנו תמריצים גדולים מספיק. הם אמנם הפחיתו את האבטלה באופן משמעותי, אך התמריצים היו קטנים מדי ולא תוכננו כראוי. הבעיה היא שאין למדינאים בארה"ב רצון לנקוט בתמריצים נוספים, ולכן האבטלה צפויה להישאר גבוהה", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully