וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברגר קינג במגעים למכירתה לחברת ההשקעה הפרטית 3G קפיטל ב-4 מיליארד דולר

רויטרס

2.9.2010 / 16:10

בעקבות הדיווח מזנקת מניית ענקית המזון המהיר ב-20% לפני פתיחת המסחר, כך על פי CNBC



ענקית המזון המהיר ברגר קינג נמצאת במגעים לקראת מכירתה לחברת ההשקעה הפרטית 3g קפיטל, במחיר של 4 מיליארד דולר (או 24 דולר למניה), כך דיווח היום ערוץ חדשות הפיננסים cnbc.



בעקבות הדיווח מזנקת מניית ברגר קינג, רשת ההמבורגרים השנייה בגודלה בארה"ב, ב-20% במסחר לפני הפתיחה בוול סטריט - הזינוק החד ביותר מאז הנפקתה ב-2006. אתמול ננעלה מניית ברגר קינג במחיר של 18.86 דולר.

3g הביעה עניין בעבר ברשתות מזון מהיר, ובשנה שעברה היו בבעלותה 4.2 מיליון מניות - נתח של 1% במתחרתה של ברגר קינג, wendy’s/arby’s - אך היא ככל הנראה מכרה אותן. אתמול דיווח "וול סטריט ג'ורנל" כי ברגר קינג, אשר מפעילה יותר מ-12 סניפים ב-75 מדינות, מנהלת מגעים בשבועות האחרונים עם חברות השקעה פרטית בנוגע למכירה אפשרית.



ברגר קינג, ששווי השוק שלה נאמד ב-2.3 מיליארד דולר, הונפקה במאי 2006. לפני שנהפכה לציבורית, היתה החברה בבעלות חברות השקעה פרטית שעדיין מחזיקות בנתח בה. החברות, בהן tpg וביין קפיטל, רכשו את ברגר קינג מחברת המשקאות החריפים הבריטית דיאג'יו ב-2002 ב-1.5 מיליארד דולר.



באוגוסט צפתה ברגר קינג היחלשות בביקוש בשנה הקרובה, בשל האטת ההתאוששות בכלכלה, ואמרה כי אינה בטוחה כיצד ישפיעו עלויות של מרכיבים חשובים עבורה, כמו בשר וחיטה על החברה. ברגר קינג לא פירסמה תחזית רווח ל-2011 אך אמרה ביום שלישי כי האבטלה הגבוהה בארה"ב וצעדי הצנע של מדינות באירופה עלולים להכביד על הכנסותיה.



נציגי ברגר קינג ו-3g לא הגיבו לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully