וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבית המשכנתאות בארה"ב בשפל; גידול מפתיע בחוזים למכירת בתים

סוכנויות הידיעות

2.9.2010 / 17:59

הזמנות מבתי חרושת גדלו בשיעור נמוך מהצפוי; מספר תביעות האבטלה ירד במפתיע



הזמנות מבתי חרושת בארה"ב גדלו ביולי בשיעור נמוך במחצית מהצפוי, ומספר תביעות האבטלה הראשונות ירד במפתיע, זה השבוע השני ברציפות. שוק הדיור בארה"ב סיפק אף הוא נתונים היום: הריבית על המשכנתאות בארה"ב ירדה לרמתה הנמוכה ביותר מעולם, זה השבוע ה-11 ברציפות, ומספר החוזים למכירת בתים קיימים עלה במפתיע החודש והתאושש משפל של כעשור.



הזמנות מבתי חרושת בארה"ב גדלו ביולי ב-0.1%, לאחר ירידה של 0.6% ביוני - כך נמסר היום ממשרד המסחר האמריקאי. כלכלנים צפו עלייה חדה יותר של 0.2%. משרד העבודה האמריקאי דיווח היום, כי מספר תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב ירד בשבוע שעבר ב-6,000 לרמה של 472 אלף. כלכלנים צפו עלייה קלה.



הריבית על המשכנתאות ל-30 שנה, הנחשבת למשכנתא הסטנדרטית בארה"ב, ירדה בשבוע החולף לרמה של 4.32% - הרמה הנמוכה ביותר מאז החלה פרדי מאק לפרסם נתון זה בשנת 1971 - לעומת 4.36% בשבוע הקודם. בשבוע המקביל בשנה שעברה עמדה הריבית על רמה של 5.08%. סגנית הכלכלן הראשי של פרדי מאק, איימי קאטס, ציינה כי תחזיות האינפלציה מתונות ויציבות, וכי "כתוצאה מכך, הריבית על המשכנתאות המשיכה לרדת השבוע לשפל חדש".



מספר החוזים למכירת בתים קיימים בארה"ב גדל ביולי ב-5.2% לאחר ירידה של 2.8% ביוני, מסר היום איגוד סוכני הנדל"ן בארה"ב (nar).כלכלנים צפו ירידה של 1% במכירות. עם זאת, מספר החוזים עודנו נמוך ב-19% לעומת חודש יולי 2009. מספר החוזים נפל בחודש יוני לרמתו הנמוכה ביותר מאז החל להתפרסם נתון זה בשנת 2001.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully