וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרגיל או מהפך? MTS הסכימה לתנאי המדינה; רוצה לבצע את פרויקט הרכבת הקלה

אבי בר-אלי

2.9.2010 / 18:23

רגע לפני הבוררות - חזרה בה הזכיינית מרוב דרישותיה; גורמים במדינה: "הביטול עומד בעינו"



פרק מפתיע נוסף בסאגת פרויקט הרכבת הקלה בגוש דן: זכיינית הפרויקט, קבוצת mts, חזרה בה אתמול במפתיע מרוב דרישותיה כלפי המדינה, והסכימה עקרונית לנוסח הפשרה הסופי שהגישה לה המדינה. זאת, שבועיים לאחר ש-mts דחתה על הסף את אותו המסמך - ולא הסכימה לקבלו.



המהלך של mts נעשה במסגרת דיון אחרון שקיימו אתמול הצדדים על רקע ההכרזה על ביטול הסכם הזיכיון - ולפני פתיחת הבוררות בפרויקט. שני הצדדים הקפידו אתמול לשמור על שתיקה. ואולם ככל הידוע, הסכימה mts לעיקרי הצעת המדינה באשר לתנאי הסגירה הפיננסית של הפרויקט - אך בשינויים מסוימים של המנגנונים שהכלילה המדינה בהצעתה. כלומר, החשיפה הפיננסית של המדינה לפרויקט לא תגדל לכאורה מעבר למה שכבר הסכימה - אך חלוקת הסיכונים באשר לכמה מסעיפי המחלוקת שונתה בידי הזכיינית.



ההצעה החדשה של mts התקבלה אתמול בקרב נציגי משרדי הממשלה בהפתעה - אך גם בחשדנות. גורמים בממשלה ציינו כי בכל מקרה, "ביטול הסכם הזיכיון בגין הפרתו בידי mts - נותר בעינו". עם זאת, בימים הקרובים יתכנסו בכירי משרדי האוצר והתחבורה לדיון עם יועציהם המשפטיים באשר לדרך התגובה להצעה החדשה.



בחודש שעבר הציבה המדינה ל-mts אולטימטום לקבלת נוסח הפשרה הסופי לתנאי הסגירה הפיננסית, לאחר שכבר הכריזה על ביטול הסכם הזיכיון (termination). ב-mts טענו כי הקשיים בסגירה הפיננסית נבעו ממשבר האשראי העולמי, אשר היווה הפרעה שלא הייתה בשליטתה והשליך מהותית על הפרויקט (material adverse affect). עוד נטען, כי ההצעה מותירה בין הצדדים פער כספי של כ-300 מיליון שקל בלבד אותו לא יוכלו לכסות.



המדינה מצדה טענה כי הצעת mts היתה מלכתחילה אגרסיבית מדי, וכי mts כלל אינה מסוגלת לבצע את הפרויקט בשל מחלוקות פנימיות בקבוצה.



ואולם לפני שביטול ההסכם נכנס לתוקפו, הכריזה mts על "מחלוקת" (notice of dispute) באשר לסמכות המדינה להכריז על הביטול - מהלך שחייב את המדינה לסבב דיונים רם דרג נוסף למשך 10 ימים. רק לאחר מיצויו, תהיה mts רשאית לפנות לבוררות. במקביל, האיצו משרדי הממשלה את הכנת הצעת המחליטים לביצוע הפרויקט במימון תקציב המדינה. בנוסף, מונתה סגנית נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים לשעבר, השופטת יהודית צור, לראש פאנל הבוררים בפרויקט, עליו נמנים השופט בדימוס בועז אוקון (מטעם המדינה) ועו"ד אלי זוהר (מטעם mts).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully