וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש לדליפת נפט נוספת במפרץ מקסיקו הקפיץ את מחיר הנפט מעל ל-75 דולר לחבית

נמרוד הלפרן

2.9.2010 / 22:43

הזהב במרחק של פחות מחמישה דולרים משיא; הכסף בשיא של שנתיים וחצי; הנחושת בשיא של ארבעה חודשים



מחיר הנפט עלה לרמתו הגבוהה ביותר זה שבוע, ונסגר מעל לרמה של 75 דולר לחבית. זאת בעקבות פיצוץ באסדת קידוח נפט במפרץ מקסיקו, אשר חיזק את ההערכות כי הממשל בארה"ב יאריך את תוקף האיסור הזמני על קידוחים ימיים שהטיל בעקבות דליפת הנפט באסדת קידוח של חברת bp. החוזים על הנפט הגולמי למסירה באוקטובר נסגרו במחיר של 75.02 דולר לחבית, עלייה של 1.5%, בבורסת הסחורות של ניו יורק.



פיצוץ שאירע באסדת נפט במפרץ מקסיקו, המופעלת על ידי חברת מרינר אנרג'י (סימול me), גרם לכתם נפט באורך של קילומטר וחצי ליד אסדה, והשריפה במקום טרם כובתה. האסדה נמצאת במרחק של כ-140 קילומטרים מחופי מדינת לואיזיאנה, וממוקמת מערבית לאסדת הנפט של חברת bp שפיצוץ שאירע בה בחודש אפריל גרם לשקיעתה לקרקעית מפרץ מקסיקו, והביא לדליפת הנפט הגדולה בתולדות ארה"ב.



"הפיצוץ מזכיר לאנשים את הסכנות הטמונות בקידוחים ימיים", אמר ראש מחלקת שוקי נפט בחברת אנרג'י סקוריטי אנליסיס, ריק מולר, בראיון לסוכנות הידיעות בלומברג. "הדבר עשוי לגרום לעיכוב ביטול האיסור על קידוחים ימיים", הוסיף.



עוד בשוק הסחורות: החוזים על הזהב למסירה בדצמבר נסגרו בניו יורק במחיר של 1,253.4 דולר לאונקייה, לאחר עלייה של 0.4%, ורחוקים כעת פחות מחמישה דולרים משיא שרשמו ב-18 ביוני. החוזים על הכסף למסירה בדצמבר נסגרו במחיר של 19.67 דולר לאונקייה - הרמה הגבוהה ביותר מאז אמצע חודש מארס 2008 - לאחר עלייה של 1.4%. החוזים על הנחושת למסירה בדצמבר נסגרו במחיר של 3.5 דולר לליברה - הרמה הגבוהה ביותר מאז שלהי חודש אפריל - לאחר עלייה של 0.5% בניו יורק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully