וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכוכב עוד לא מת

אופיר בר-זהר

3.9.2010 / 7:11

מותג הקיץ החזק של הטלוויזיה, "כוכב נולד", ספג העונה מכה: נתוני הרייטינג היו נמוכים משמעותית מהשנים הקודמות. אבל לא כדאי למהר להספיד את הטלוויזיה. למעשה, אנחנו נצמדים אליה יותר ויותר



>> "ערב טוב ירושלים", ישאג צביקה הדר במוצאי שבת לקול התשואות של אלפי בני נוער באירוע הגמר של התוכנית "כוכב נולד". אבל ספק אם הצופים בבית יתרגשו באותה מידה. הם בוודאי יתייחסו לתוכנית בשלוות נפש יחסית לשנים קודמות, לפחות על פי נתוני הרייטינג - זו היתה עונת "כוכב נולד" בעלת נתוני הרייטינג הנמוכים ביותר בשנים האחרונות. התוכנית אמנם הובילה את טבלאות הרייטינג באופן קבוע (למעט בחודש המונדיאל), אבל רשמה ממוצע שמסתכם ב-20.7% בכלל האוכלוסייה (ללא תוכנית הגמר).



התוכנית לא שיחזרה עדיין את הרייטינג של שבוע השידורים הראשון בעונה, ובניגוד למצופה, לא נרשמה עלייה בצפייה בתוכניות המכריעות לקראת הסיום. גם בארה"ב סובלת התוכנית המקבילה "אמריקן איידול" מירידה עקבית ברייטינג.

אז מה בעצם קרה? האם מישהו הצליח להרוג את הטלוויזיה? האם האינטרנט רמס את המדיום הישן? האם נתוני הרייטינג הנוכחיים מלמדים באמת שאנחנו בעידן חדש?



לא בטוח. דווקא בעונה הזו, "כוכב נולד" נאלצה להתמודד מול פצצות רייטינג אחרות. ראשית, המונדיאל שודר מולה בחודש הראשון של העונה. בנוסף, כל נתוני הרייטינג יורדים באופן קבוע בתקופת הקיץ בשל ריבוי החופשות (אם כי השנה הם ירדו באופן משמעותי יותר). העונה הנוכחית של "כוכב נולד" היתה גם ארוכה בכמעט חודש לעומת שתי העונות שקדמו לה, שהושקו בסוף יוני לעומת עונה זו שהושקה בתחילתו.



קשת סבלה מבעיות נוספות שהעיבו על הצלחתה בתוכנית הדגל שלה. הזכיינית מסוכסכת עם קבוצת ידיעות אחרונות - שחולשת על העיתון היומי, האתר ynet והמגזין "פנאי פלוס" - ואלה מיעטו לסקר את העונה. גם לשלושת העולים לגמר יש השפעה על נתוני הרייטינג - לשלושתם אין סיפור אנושי קורע לב, ולכן לא הצליחו למנף את הרייטינג של התוכנית.



לכן, נראה שעוד מוקדם מאוד להספיד את הטלוויזיה ואת המותגים המובילים שלה. בעשור האחרון קיימת מגמה מובהקת בעולם המערבי: עלייה מתמדת במספר הדקות שאנו מקדישים לצפייה בטלוויזיה. נכון ל-2009, הישראלי צפה בטלוויזיה 226 דקות ביום בממוצע - יותר מ-3.5 שעות - לעומת כשלוש שעות ב-2001. הבדל בולט שנרשם בישראל, בניגוד למגמה העולמית, הוא כי כוחם של ערוצי הברודקאסט רב מאוד לעומת ערוצי הנישה (כבלים ולוויין). בישראל עדיין קיימת "מדורת שבט" שהציבור מתחמם לאורה מדי ערב - בין השאר, בשל הצורך בחיבור תמידי לחדשות.



מי שחשב שהירידה ברייטינג של "הישרדות" - שתוכנית הגמר שלה שודרה השבוע - והנפילה בשיעורי הצפייה של "כוכב נולד" יביאו לשינוי מהותי בלוח השידורים הישראלי, יגלה שטעה. תוכניות הריאליטי ותחרויות הכישרונות ימשיכו לכבוש את הפריים-טיים הישראלי עוד לא מעט זמן. כבר בקרוב צפויה קשת להשיק תוכנית ריאליטי אחרת, "האח הגדול", שצפויה שוב לשבש את סדר היום של מכורים רבים, שיצפו בה 24 שעות ביממה.



האינטרנט התפתח לממדי ענק, אבל את הטלוויזיה הוא עדיין לא הצליח להרוג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully