וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי ישלם משכורות לעובדי תעש?

אורה קורן

3.9.2010 / 8:30

משרד האוצר דחה בקשה של משרד הביטחון להעביר הלוואה לתעש והציע להעזר בתקציב הביטחון. גורמים במשרד הביטחון: המשרד מחפש פתרון יצירתי שיאפשר את תשלום המשכורות

ערב ראש השנה, תעש (התעשייה הצבאית) שוב לא יכולה לשלם משכורות בסכום של 60 מיליון שקל לעובדים.

מקורות ממשלתיים ציינו כי מנכ"ל משרד הביטחון, אודי שני, ביקש ממשרד האוצר לאשר מתן הלוואה לחברה מתקציב המדינה כדי שתוכל להעביר משכורות לעובדים, אך החשב הכללי במשרד האוצר, שוקי אורן, סירב. אורן נימק את הסירוב בכך שבעבר החליטה הממשלה להפסיק להעמיד הלוואות לתעש. עם זאת, כיוון שמדובר במשכורת ערב החגים, אישר אורן למשרד הביטחון להעמיד לתעש הלוואה מתקציב הביטחון.

גורמים במשרד הביטחון ציינו כי בחודשים האחרונים מצא המשרד פתרונות יצירתיים שיאפשרו את תשלומי משכורות העובדים. לפי הגורמים, משרד הביטחון לא יאפשר מצב שבו העובדים לא יקבלו משכורות לפני החגים, ולכן הוא פועל למציאת פתרון יצירתי שיאפשר את העברת הכסף גם החודש.

הגורמים ציינו כי מצב זה לא יוכל להימשך ומשרד האוצר יהיה חייב להחליט אם הוא מסייע לתעש או לא. משמעות עמדה זו היא, כי לאחר החגים תצטרך הממשלה לקבל הכרעות לגבי עתיד תעש. במשרד האוצר שוקלים את פירוק החברה ומכירת חלקיה לחברות ביטחוניות. תעש נמצאת בקשיים כלכליים מתמשכים. תוכנית ההבראה שגיבשה, בהנחיית רשות החברות הממשלתיות, כללה פיטורי 500 עובדים מתוך כ-900 עובדי שבתעש מודים כי יש לפטרם. עם זאת, שר הביטחון, אהוד ברק הינחה לעצור את תכנית ההבראה עד שיגבש עמדה לגביה.

תעש סיימה את הרבעון הראשון של 2010 עם מכירות של יותר מ-500 מיליון שקל, רווח תפעולי של 9 מיליון שקל והפסד נקי של 8 מיליון שקל. הוצאות המימון של החברה הסתכמו ב-17 מיליון שקל.

מתעש נמסר בתגובה כי בעיותיה הפיננסיות אינן קשורות לפעילותה השוטפת, אלא לתהליך הפיכתה מיחידת סמך לחברה ממשלתית. תעש נאלצה לממן הוצאות של כמיליארד שקל בארבע השנים האחרונות, שאינן קשורות לפעילותה השוטפת, בהן החזקת קווים אסטרטגיים בכ-200 מיליון שקל ותשלום פנסיה לגמלאיה בכ-60 מיליון שקל בשנה. בנוסף מוציאה תעש 250 מיליון שקל בשנה שכר לעובדים מיותרים, שלא ניתן להוציאם לפנסיה.

החברה מקדמת תוכנית הפרטה, אולם טרם גובשו הבנות לגבי רשת הביטחון לעובדים שיישארו בה לאחר הפרטתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully