וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין חושפת: שני שליש מעתודות המט"ח שלה מוחזקות בדולרים; מתריעה מפני פיחות בדולר

רויטרס

3.9.2010 / 9:14

לסין עתודות מט"ח בסך כ-2.45 טריליון דולר וכ-65% מהן מוחזק בדולרים



סין העניקה חשיפה נדירה לעתודות המט"ח שלה, ואישרה כי רובן מוחזקות בדולרים, ובמקביל, גורם בכיר בבנק המרכזי של סין אמר כי כמות המזומנים הגדולה נמצאת בסיכון של פיחות בדולר. עתודות המטבע הקיימות של סין, בסך 2.45 טריליון דולר, נחשבות לגדולות בעולם, והקצאתם דומה לזו של מדינות אחרות: 65% בדולרים, 26% ביורו, 5% בליש"ט ו-3% בין.

הדיווח פורסם ב"צ'יינה סקיוריטיס ג'ורנל", עיתון ממשלתי רשמי, בהסתמכות על מקורות שלא נחשפו. הקצאת עתודות המט"ח נחשבת לסוד לאומי, אך אנליסטים עוד קודם לכן כי כשני שליש מהן מושקע בדולרים.



בנפרד, הו שיאבולין, סגנית נגיד הבנק המרכזי של סין, התריעה כי עתודות המט"ח של מדינות מתפתחות נמצאות בסיכון של פיחות. "אם ערך המטבעות יאבד מיציבותו, נכסים רבים יימצאו בסיכון לפיחות", היא כתבה במאמר שפורסם ב"צ'יינה פיננס", מגזין שיוצא לאור על ידי הבנק המרכזי בסין.



שיאבולין הביעה את חששה מכך שמערכת הפיננסים הבינלאומית נשלטת בידי מטבע יחיד. לטענתה, "פריצתו והתפשטותו של המשבר הכלכלי העולמי המחישו את הפגמים ואת הסיכונים הסיסטמתיים במערכת המט"ח הבינלאומית הנוכחית. מערכת מט"ח בינלאומית מגוונת יותר תהיה יעילה יותר לכלכלה העולמית וליציבות הפיננסית", הוסיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully