וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבודים בתאילנד

מאת שלומית צור

3.9.2010 / 10:51

עשרות אנשים שהשקיעו בנכסים בחו"ל באמצעות חברת TGI הגישו תביעות בסך מיליוני שקלים נגדה, בטענה כי הבטיחה להם תשואות חלומיות, אך הם מצאו את עצמם עם הוצאות במקום הכנסות. החברה: מדובר בקומץ סחטנים; המשקיעים ידעו כי יש סיכון בעסקה



>> תביעות הדדיות בבתי משפט, טענות, הטחות אשם האחד בשני ואף הקמת אתר באינטרנט המוקדש לעדכון משקיעים בפרטי הסכסוך - כך מתנהלים בימים אלה היחסים בין משקיעים שרכשו נכסים בחו"ל לבין חברת tgi שבאמצעותה בוצעו ההשקעות הללו. בעוד המשקיעים טוענים כי החברה הונתה אותם וגרמה להם להפסדים ניכרים, ב-tgi טוענים כי מדובר בניסיון פסול להוציא מהחברה כספים על ידי קומץ של סחטנים.



tgi הוקמה לפני עשר שנים ונמצאת בשליטת יוסף טוביהו. החברה עוסקת באיתור נכסים מניבים בחו"ל ובהפניית משקיעים ישראלים לרכישתם. באתר האינטרנט שלה מציעה החברה להצטרף להשקעות מניבות בקנדה, ארה"ב, קוסטה ריקה, רומניה, תאילנד וגם בישראל. הקבוצה, כך מצוין באתר, "משווקת אך ורק נכסים שפוטנציאל התשואה, עליית הערך וההשבחה שלהם גבוהים במיוחד". עוד מצהירה החברה כי היקף השקעות החברה בקנדה בלבד נע סביב מיליארד שקל.

אבל חלק מסכום זה, כך נטען, הגיע מכיסם של משקיעים קטנים. עו"ד רועי הלוי מייצג 22 משקיעים התובעים מהחברה 6.7 מיליון שקל, בתביעה שהוגשה לבית המשפט המחוזי מרכז. "בכל המקרים השיטה דומה", אומר הלוי. "הנקודה המרכזית שעליה לא עמדו המשקיעים היא באיזה סכום נרכש הנכס. אם נאמר למשקיע שהוא רוכש נכס ב-2 מיליון דולר עם קבוצה, אך בפועל הנכס נרכש קודם לכן תמורת מיליון דולר, אין באמת אפשרות להרוויח על הנכס, כי כדי שזה יקרה צריכה להיות עלייה של 100% בערך הנכס.



"ברוב המקרים, בשנתיים הראשונות שילמו למשקיעים את התשואות שהובטחו ולאחר שנתיים הפסיקו פתאום לשלם", מוסיף הלוי. "מי שנכנס לכמה השקעות בכמה נכסים, כל ההשקעה התנפצה לו לפתע".



"הכשלנו בתום לב גם בני משפחה"



בתביעה שהגישו ארבעה משקיעים אחרים נגד tgi לבית המשפט המחוזי בתל אביב בסך 2.78 מיליון שקל, באמצעות עו"ד משה זינגל, נטען כי השקיעו בסך הכל ב-11 נכסים מניבים שהציעה להם החברה בקנדה, ברומניה, בתאילנד ובקוסטה ריקה. "רק בחלוף זמן, לאחר שהנתבעת מפסיקה להעביר את התשואות, גילו הלקוחות שלא רק שהפסידו את השקעתם אלא הם הכשילו בתום לב גם את מכריהם ובני משפחתם (שבפניהם המליצו על - tgi ש.צ)", נכתב בתביעה.



בתביעה נטען כי ללקוחות הוצגו נתונים שהביאו להטעייתם. "מחיר הרכישה אינו מבוסס על מחיר הרכישה האמיתי אלא מתומחר בעשרות אחוזים יותר ממחיר הנכס בפועל", נטען. "נציגי הנתבעת הציגו בפני המשקיעים דמי שכירות גבוהים בהרבה מהשכירות האמיתית והתחשיב של התשואה נערך על פי דמי שכירות מופרכים".



בנוסף נטען כי החברה מטעה את המשקיעים ביחס לאינטרסים שלה. על פי כתב התביעה, החברה הדגישה כי היא משווקת ומתווכת בלבד בין הלקוחות ליזם, ועניינה מסתכם בקבלת עמלת השיווק. ואולם לטענת התובעים, החברה קיבלה את התמורה על העסקות ולא רק את עמלת השיווק.



מטענות המשקיעים עולה כי החברה חדלה להעביר להם תשואות, או שהעבירה להם תשואות זעומות, בנימוק כי מדובר במשבר כלכלי, בריחת שוכרים או עלייה דרסטית בהוצאות הבעלים.



עוד טוענים כמה משקיעים כי חברה קנדית שמכרה להם נכס היתה בשליטת טוביהו, בעל השליטה ב-tgi.



"קומץ סחטנים"



בכתב ההגנה שהגישה tgi באמצעות משרד עוה"ד הרצוג פוקס נאמן לתביעת הארבעה, נטען כי מדובר בתביעה המהווה ניסיון פסול של התובעים להתחמק מהסכמים שעליהם חתמו לרכישת זכויות בעסקות נדל"ן משותפות בחו"ל. "במרבית המקרים קיבלו התובעים מאותן עסקות תשואות לא מבוטלות במשך שנים. לאחר שחלה ירידה בתשואות כתוצאה מהמשבר הכלכלי שפקד את העולם ולא פסח גם על עסקות משותפות אלה, דורשים התובעים ממי ששיווקה להם את זכויות ההשתתפות את כספם בחזרה.



"התובעים ידעו היטב כי ייתכן שהפרויקט ייכשל או יפסיד ואף ידעו כי הפרויקט יכול להימכר בנסיבות מסוימות ואף התחייבו שלא להתנגד לכך", נטען עוד. בהקשר לכך מכחישה החברה כל התחייבות כלפי הלקוחות. עוד צוין כי החברה לא התחייבה לתשואה מסוימת והדבר צוין בפני המשקיעים, ההתייחסות היתה רק לצפי של תשואה שנתית, נמסר.



בשיחה שקיים עם themarker הבהיר בכיר בחברת tgi כי כל הטענות בדבר הפסדים אינן נכונות. "אנשים שוכחים שגם אם התשואות פחתו בגלל המשבר הכלכלי, עדיין יש להם נכס בקנדה. לגבי מחיר הנכס, מעולם לא התחייבנו או התיימרנו לומר למשקיעים מה מחיר הנכס - וזה לא עניינם. הם ידעו שאנחנו לא עובדים קשה כל כך ומלווים אותם שנים רק בשביל 3,000 דולר עמלת שיווק.



"לא הסתרנו מהם שיוסף טוביהו בעלי החברה, הוא גם בעל השליטה באונטריו לימיטד. להיפך, המשקיעים שמחו לדעת שלחברה יש חלק יזמי בפרויקט ואמרו שלא היו נכנסים להשקעה לולא גם tgi היתה חלק מההשקעה.



"הכתבה הזו היא מתן פרס לקומץ של סחטנים. הצענו הליך של בוררות אך הם פחדו מהצדק וסירבו. יש להדגיש שמדובר בקומץ קטן - פחות מ-3% - המונעים על ידי עורכי דין. במשך עשר שנות פעילות החברה לא הוגשה ולו תביעה אחת מצד הלקוחות. קומץ זה גורם נזק אדיר לגורל הנכסים שבהם מושקעים יתר המשקיעים, שהם הרוב המכריע. הנכסים שמכרה tgi הם אטרקטיביים ומניבים, כאשר טרום הרכישה הוצגה לקונים רשימת שוכרים אקטואלית כמקובל. נכסים שהיו מיועדים להשבחה בוודאי שהיו ידועים לקונים וזו היתה מטרת ההשקעתה שלהם.



"לטענה המופרכת כי הרווח שלנו היה, כביכול, מופרז - יש בידינו מסמכים המוכיחים כי הרווח היזמי של החברה עמד על 25%-15% - רווח יזמי מקובל, ואף קטן ביחס למתחרים", הוסיף הבכיר.



בתוך כך נתבע עו"ד זינגל על ידי tgi על הוצאת דיבה וכך גם מקים אתר האינטרנט המרכז את טענות המשקיעים. בית המשפט החליט בינתיים שלא להסיר את האתר או את שמה של החברה, אך אסר על מקימיו לקדם את האתר בטכנולוגיות אינטרנטיות כמו פייסבוק וטוויטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully