וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר החיטה עלה ב-4.3% השבוע; 7 אזרחים נהרגו במהומות במוזמביק

סוכנויות הידיעות

3.9.2010 / 16:37

מחיר החיטה עולה בתגובה להחלטת רוסיה להאריך את איסור היצוא



מחיר החיטה עולה בשיקגו לאחר שרוסיה, יצרנית החיטה השלישית בגודלה בעולם, הרחיבה את האיסור על יצוא החיטה גם לשנה הבאה. מחירי החיטה הגבוהים צפויים להעלות את מחירי המזון ברחבי העולם, שעלייתם כבר עתה גרמה לפריצת מהומות אלימות במוזמביק.



מחיר החיטה למסירה בדצמבר עלה ב-1.5% ל-7.247 דולר לבושל, לאחר שמתחילת השבוע עלה ב-4.3%. רוסיה, שנפגעה בבצורת הקשה ביותר מזה חמישים שנה לפחות, הטילה איסור על ייצוא חיטה ב-15 באוגוסט, שהיה צפוי להסתיים ב-31 בדצמבר. אתמול אמר ראש ממשלת רוסיה ולדימיר פוטין כי לא יבטל את האיסור בטרם עונת הקציר הבאה ושרת החקלאות הרוסית ילנה סקריניק אמרה כי הרוסים החלו לאגור מצרכים.



מחיר החיטה בשיקגו, הנחשב לאמת המידה העולמית, זינק בכפי שניים מאז חודש יוני, אז תקפו בצורת את רוסיה, ושטפונות בקנדה, בקזחסטן ובאירופה פגעו בשדות החיטה. המחירים הגבוהים יותר, המלווים בעלייה במחירי התירס, האורז והבשר, מעלים את החששות מפני חזרה למשבר מזון דומה לזה של 2008, שהצית מהומות ברחבי העולם, ממצרים ועד האיטי.



אזרחי מוזמביק שובתים זה היום השני במחאה על מחירי המזון הגבוהים. לפחות שבעה אנשים נהרגו בעימותים עם המשטרה ו-280 אחרים נפצעו, כך מסר אתמול דובר הקבינט אלברטו נקוטומולה.



על אף הזינוק במחירים, רמתם עדיין נמוכה מזו שנרשמה ב-2008, אז הגיע מחיר החיטה לשיא של 13.495 דולר לבושל ומחיר האורז הגיע ל-25.07 דולר ל-100 פאונד בשיקגו. מחיר האורז לאספקה בנובמבר נסגר אתמול ברמה של 11.43 דולר. מדד מחירי המזון של האו"ם עלה ל-175.9 נקודות בחודש שעבר, 18 נקודות מתחת לשיא שנרשם ב-2008 של 214 נקודות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully