וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ינון קרייז, המפיק של "האח הגדול": אנדמול לא בקשיים פיננסים

סוכנויות הידיעות

3.9.2010 / 18:50

מנכ"ל חברת ההפקות: "האם היינו רוצים פחות חובות? כן, אבל זה לא מונע מאיתנו לבצע רכישות"



ינון קרייז, הישראלי לשעבר העומד בראש חברת ההפקות ההולנדית אנדמול, הכחיש שמועות כי החברה תיאלץ לבצע ארגון מחדש של חובותיה בזמן הקרוב ביותר. זאת לאחר שנטל חובות המוערך בשלושה מיליארד דולר שצברה החברה במסגרת מימון רכישתה לצד סדרה של רכישות שביצעה, הכבידו על מצבה הפיננסי.



בראיון לעיתון "הוליווד רפורטר" נשאל קרייז אודות השמועות כי החברה מתקשה לעמוד בהתחייבויותיה הכספיות. "מכיוון שאנחנו חברה פרטית, איננו נוהגים להתייחס לפרטים הפיננסים שלנו. באופן בלתי נמנע, דבר זה מביא לכך שיש שמועות והערכות. כפי שאמרנו לכל אורך הדרך, אנו בטוחים כי נמשיך לעמוד לחלוטין בכל ההתחייבויות הפיננסיות שלנו בעתיד הנראה לעין, לאור התחזית הנוכחית שלנו וכאשר לוקחים בחשבון את המשברים שכבר עומדים לרשות החברה ובעלי המניות שלה", אמר קרייז.



"האם היינו רוצים שיהיו לנו פחות חובות? כן. אבל עד כה, הדבר לא מנע מאתנו או הגביל את ההתקדמות שלנו בדרך לביצוע רכישות, גיוס מנהלים איכותיים ושמירת העובדים המוכשרים ביותר שלנו", הוסיף קרייז. "האסטרטגיה שלנו היא לגדול באמצעות שילוב של צמיחה אורגנית ורכישות. מבנה ההון שלנו תוכנן במיוחד לשם כך, והוא תמיד היווה חלק מהתוכנית".



אנדמול, חברת ההפקות שיצרה את תוכנית הריאליטי המצליחה "האח הגדול", ביצעה בשנים האחרונות - בהובלת קרייז - סדרה של רכישות, בהן לא מעט בשנה החולפת בלבד. בחודש שעבר הודיעה אנדמול על רכישת השליטה בחברת אותנטיק אנטרטיינמנט, שהוקמה בארה"ב בשנת 2000, ואחראית על הפקת תוכניות ריאליטי עבור ערוצי הכבלים בראוו, פוד נטוורק ו-tlc. בחודש מארס הודיעה אנדמול על רכישת השליטה בחברת ההפקות הרוסית weit media, שנוסדה ומנוהלת על ידי טימור ויינסטיין - אחד המפיקים המצליחים ביותר ברוסיה.



בחודש נובמבר 2009 ביצעה אנדמול שלוש רכישות של חברות הפקה בריטיות תמורת סכום כולל של 40 מיליון ליש"ט (67 מיליון דולר) - עסקות שהפכו את אנדמול לחברת ההפקות העצמאית הגדולה ביותר בבריטניה במונחי מכירות.



אנדמול גם הרחיבה השנה את פעילותה לתחום הקולנוע לאחר שהודיעה על כוונתה להפיק סרט ראשון באורך מלא (פיצ'ר), אשר יעסוק במועדון הכדורגל האנגלי "מנצ'סטר סיטי". כמו כן, בחודש מאי הודיעה על הקמת מיזם גיימינג משותף באיטליה עם חברת ההימורים המקוונים 888, הנמצאת בשליטת משפחת שקד.



קרייז, ישראלי שהיגר לארה"ב, היה בעבר עוזרו ויועצו הבכיר של חיים סבן, והפיק עמו כמה תוכניות טלוויזיה, בהן "פאואר ריינג'רס". קרייז גם היה שותף של סבן בכמה מהשקעותיו בחברות מדיה, בהן פרוזיבן, סאט1 הגרמנית וקשת הישראלית. בחודש שעבר רכש קרייז באופן פרטי 50% מחברת קופרמן הפקות, המפיקה את תוכנית "האח הגדול" בישראל עבור קשת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully