וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוביני: אם יהיה מיתון עולמי חוזר - ההשקעות המועדפות הן הדולר, הין היפני והפרנק השווייצי

סוכנויות הידיעות

3.9.2010 / 19:54

"המטבעות הללו עדיפים כהשקעה על פני הזהב משום שהשווקים שלהם נזילים יותר", אמר הכלכלן שחזה את המשבר



הכלכלן נוריאל רוביני, אשר חזה את המשבר הפיננסי העולמי, אמר כי הדולר, הין היפני והפרנק השווייצי עשויים להיות השקעה עדיפה על פני זהב במקרה שהכלכלה העולמית תשוב ותשקע במיתון, דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג.



"אם יהיה מיתון חוזר, ותהיה בריחה מסיכונים, חלק מהנכסים יהיו עדיפים, וזהב יהיה אחד מהם", אמר רוביני, פרופ' באוניברסיטת ניו יורק, בראיון לערוץ הטלוויזיה של בלומברג. "אולם במצב כזה, דברים כמו הדולר, הין והפרנק השווייצי יהיו עדיפים יותר בסביבה של הימנעות גוברת מסיכונים מכיוון שהם הרבה יותר נזילים משוק הזהב", הוסיף.



"אני מעריך שמחיר הזהב יהיה סביב הרמה הנוכחית", אמר רוביני. "ישנם שני אירועים קיצונים שיובילו לזינוק במחיר הזהב. אחד הוא אינפלציה, אבל אין אינפלציה בכלכלות המפותחות. אם כבר, יש סיכון לדפלציה".



"האירוע השני שיכול לגרום לעלייה במחיר הזהב הוא סיכון להתמוטטות פיננסית עולמית, אולם הסיכון הזה פחת משום שבלמנו את המערכת הפיננסית", אמר. רוביני, אשר חזה את המיתון בארה"ב יותר משנה לפני שהחל, העריך היום כי צפויה האטה בצמיחת כלכלת ארה"ב במחצית השנייה של השנה. "אנחנו יכולים לנסות למנוע מיתון חוזר, אבל הרעיון שאנחנו בדרך להתאוששות מהירה של הצמיחה בכלכלות המתקדמות - ארה"ב, אירופה ויפן - הוא משימה בלתי אפשרית".



"התנאים בשוק התעסוקה בארה"ב חלשים מאוד וימשיכו להיות חלשים לעת עתה", אמר רוביני. "שלוש שנים מעכשיו יהיו לנו עוד חמישה מיליון אנשים שיצטרפו לכוח העבודה. איש לא חושב שארה"ב תצליח ליצור מקומות עבודה בהיקף כזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully