וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

IPC מעריכה את פוטנציאל הגז במירה ושרה ב-5.7 TCF - בהתבסס על סקרים קודמים

ליאור זנו

4.9.2010 / 16:52

השותפה הקנדית של מודיעין והכשרת היישוב נעזרת בתוצאות גולמיות של סקר שייתפרסם רק בעוד מספר חודשים



חברת ipc, השותפה (13.6%) ברישיונות "שרה" ו"מירה" יחד עם מודיעין (19%), אי.די.בי (5%) והכשרת היישוב (48%), פירסמה היום את דו"חותיה הכספיים וחזרה על הערכותיה מלפני חודש אודות גודל המאגרים המוערך.



בהודעה, מובאות תוצאותיו של דו"ח שנערך על ידי חברת המחקר צ'פמן, המתבסס על נתוני הסקרים הדו-מימדיים הישנים (2d) שנערכו בקידוח, בצירוף התוצאות הראשוניות והגולמיות מהסקר הסייסמי התלת-מימדי (3d) שניתוחו המלא צפוי להתפרסם רק בעוד כמה חודשים, מוערך גודלו של מאגר הגז הטבעי במירה, אם יימצא, ב-4.24 tcf (טריליון רגל מעוקב) וגודלו של המאגר בשרה ב-1.47 tcf.



עם זאת, חשוב מאוד לציין כי לא מדובר בנתונים חדשים. ipc פרסמה לפני כחודש את אותם הנתונים בדיוק, ומדי כמה חודשים היא נוהגת להוציא הערכות אודות מאגרי הגז בשרה ומירה. הסקר הסייסמי התלת-מימדי (3d) שבוצע בשני הרישיונות אמנם הסתיים ותוצאותיו הועברו למשרד התשתיות כבר בחודש שעבר, אך ניתוח התוצאות הסופי הוא זה המהותי, שהמשקיעים ממתינים לו. הסקר הסייסמי הדו-מימדי נערך בעבר ברישיונות והוא אינו עדכני.

כעת, נמצאים נתוני הסקר אצל חברת הערכה זרה וחיצונית, שצפוייה לסיים את ניתוחם רק בעוד מספר חודשים - אז יפרסמו השותפות בקידוח את אחוזי ההסתברות למציאת גז טבעי או נפט ברישיונות ואת גודלם המוערך של המאגרים.



במרץ האחרון, לאחר משא ומתן מתמשך, רכשו הכשרת היישוב ומודיעין את מרבית הזכויות ב"מירה" ו"שרה" תמורת 16.1 מיליון דולר. הכשרת היישוב מחזיקה באמצעות חברת הבת הכשרה אנרגיה והשותפות הנכדה עמנואל, כ-48% מהרישיונות, מודיעין מחזיקה ב-24% יחד עם אי.די.בי השולטת בה, ipc מחזיקה ב-13.6% נוספים, המשקיע האמריקאי פרנטיס טומלינסון ב-9% ומפעילת הקידוח ggr ב-5%.



דוגמה להערכות כאלו שבוצעו בעבר, ניתן למצוא עוד בפברואר האחרון, אז פרסמה חברת בונטאן הקנדית, שהחזיקה ב-ipc את תוצאותיו של דו"ח שגם הוא הוזמן מחברת המחקר צ'פמן, אודות גודל המאגרים והערכת השווי שלהם. הדו"ח התבסס על תוצאות הסקרים הישנים 2d שהתבצעו ברישיונות ועל פיו תחזיתה ל"מירה" היא שהשדה מכיל בסביבות 120 מיליארד מ"ק ועבור "שרה" התחזית היא ל-41 מיליארד מ"ק.



כבר אז סיפק הדו"ח של צ'פמן גם הערכה לגבי הפוטנציאל הכספי של שני הרישיונות: פרויקט "מירה" מחזיק בפוטנציאל של בין 2.54 מיליארד דולר ל-5.37 מיליארד דולר, בעוד שב"שרה" טמון פוטנציאל לשווי של 1.02-2.17 מיליארד דולר.



על פי הודעת ipc, כמות זו משקפת הערכת שווי ל-13.6% שבידיה של 746 מיליון דולר למירה ו-298 מיליון דולר לשרה.



מהכשרת היישוב ושותפות עמנואל אנרגיה נמסר כי "אנחנו מאמינים מאוד בתוצאות שרה ומירה אך לא מפרסמים הערכות, נפרסם רק כשיהיה תוצאות סופיות ומובהקות של סקרי ה-3d".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully