וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכות: משלמי המסים האמריקאיים צפויים להפסיד מהנפקת ג'נרל מוטורס

סוכנויות הידיעות

4.9.2010 / 17:48

החברה מתכננת להציע את מניותיה במחיר נמוך מזה ששילמו משלמי המסים בחבילת החילוץ לחברה



ממשלת ארה"ב צפויה לספוג הפסד מההנפקה הראשונה של ג'נרל מוטורס, כך אמרו שישה אנשים המקורבים להכנות לקראת ההנפקה הקרובה.



הנפקות נוספות של החזקות הממשלה עשויות להיות רווחיות, בהתאם להצלחת המניות החדשות בקרב המשקיעים, אמרו המקורות.



אך השאלה האם משלמי המיסים יקבלו בחזרה את 50 מיליארד הדולר שקיבלה gm בחבילת החילוץ עשויה להישאר פתוחה במשך שנים, אמרו אותם אנשים.



ייתכן כי יותר משלוש שנים יעברו בטרם יצליח משרד האוצר האמריקאי למכור את הנתח הנותר שלו ב-gm לאחר ההנפקה הראשונה, אמר אחד המקורבים. פירוש הדבר כי ההליכים החשבונאיים יסתיימו רק בקדנציה הנשיאותית הבאה.



ההחלטה לתמחר את מניות gm בהנפקה הראשונה מתחת לעלות ששילמו משלמי המיסים היא הדרך הנהוגה בוול סטריט להעניק למשקיעים הראשונים את המניות החדשות בהנחה, והיא עשויה גם לסייע להפיג את חששות המשקיעים מפני התאוששות איטית בכלכלת ארה"ב ובמכירות הרכב.



ההכנות לקראת הנפקת gm נשמרות בסודיות. הן gm והן משרד האוצר האמריקאי סרבו להגיב, וטענו כי הם פועלים תחת מגבלות מצד הרגולטורים של רשות ני"ע האמריקאית.



ממשל אובמה התחייב לצאת מההשקעה ב-gm במהירות הרבה ביותר שניתן, תוך שמירה על כך שמשלמי המיסים יקבלו בסופו של דבר את מלוא הסכום ששולם לחברה.



gm מתכננת להתחיל לשווק את ההנפקה הראשונה מיידית לאחר בחירות אמצע-הקדנציה לקונגרס האמריקאי ב-2 בנובמבר, לקראת ההנפקה שמתוכננת ל-18 בנובמבר, כך אמר אחד המקורות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully