וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגיד הבנק המרכזי האירופי לנשיא פרס: "הכלכלה הישראלית מעוררת התפעלות על רקע המשבר העולמי"

אורה קורן

4.9.2010 / 21:02

טרישה שיבח את התנהלות הבנקים במשבר ואת מדיניותו של נגיד, סטנלי פישר



נשיא המדינה שמעון פרס קיים הערב פגישת עבודה עם נגיד הבנק המרכזי האירופי, ז'אן קלוד טרישה. השניים השתתפו בכינוס הכלכלי הבינלאומי אמברוזטי באיטליה.



טרישה החמיא לכלכלה הישראלית ולקברניטיה ואמר: "דווקא על רקע המשבר הכלכלי העולמי, הכלכלה הישראלית מעוררת התפעלות. הכלכלה הישראלית חסרת תקדים בכל הקשור לפריצת הגבולות בתחומי המדע והטכנולוגיה. מערכת הבנקאות הישראלית התנהלה בצורה אחראית, מקצועית ומאוזנת ומחמאות גדולות מגיעות לנגיד הבנק הישראלי סטנלי פישר על ניהולו את המערכת".



נגיד הבנק האירופי הדגיש, כי הכלכלה העולמית עדיין סובלת מחוסר יציבות וכי הדבר ניכר בשינוי המהותי שהתהווה בשלושה החודשים האחרונים: "אם לפני שלשה חודשים נדמה היה שאירופה על סף משבר וארה"ב החלה לשים אותו מאחור, כיום אירופה מאותתת על סימני יציאה ואילו ארה"ב מתמודדת עם התרחבות הגירעון". לדבריו, אנו מצויים בעיצומו של תהליך ברור של שינוי כובד המשקל הכלכלי העולמי, כאשר מדינות דוגמת סין, ברזיל, הודו ודרום אפריקה מחזקות מעמדן.



פרס אמר, כי מדינת ישראל אינה שוקטת על שמריה ויסוד החדשנות והיצירתיות הוא היסוד המרכזי עליו נשענת הכלכלה הישראלית. מרכיב מרכזי במימון המחקר הישראלי נשען על השקעות משותפות מול מסגרת המחקר של האיחוד האירופאי הנשיא העלה בפני הנגיד את הצורך בהמשך הרחבת שיתוף פעולה זה – דווקא על רקע המשבר.



פרס הוסיף, כי ישראל מכירה בשינוי המגמה הכלכלית העולמית וחותרת להרחבת שיתופי הפעולה ומערכת הסחר עם סין, הודו, ברזיל, דרום קוריאה ומדינות נוספות. לדבריו, "העולם שהתרגלנו לראות בו 'העולם הראשון' איננו אלה 12% מהאנושות וחלקו בתוצר העולמי הולך ומצטמצם. ישראל מכירה בכך ופועלת - לצד חיזוק היסודות האיתנים של הסחר עם האיחוד האירופאי וארה"ב - לשתף פעולה עם המדענים ואנשי העסקים בכלכלות המתעוררות שבמזרח אסיה, אפריקה ואמריקה הלטינית".



בנאומו בכנס התייחס פרס לתהליך המדיני שהתחדש. "השיחות הישירות מהוות התחלה מבטיחה ומרשימה. לא יכולנו לצפות ליותר. המנהיגים עמדו באתגר העצום של פתיחת משא ומתן ישיר. ראש הממשלה נתניהו דיבר מהלב – באופן חד וברור. הוא נשא דברים אמיצים בשם השלום. בשם עמנו. אנו מאמינים בחזון שתי המדינות ובקיומה של מדינה פלסטינית מפורזת, עצמאית – הנותנת לפלסטינים זכות לכבוד, כלכלה פורחת ויכולת להיות אדונים לגורלם", אמר.



פרס גם הביע הערכה למנהיגות האמריקנית: "בראשות הנשיא אובמה, מזכירת המדינה קלינטון והמתווך מיטשל אשר ניווטו את התהליך בצורה זהירה ומדוייקת והביאו אותו לנקודת הפתיחה הכה מבטיחה". עוד אמר פרס: "אני מעריך ומכבד את הנשיא אבו מאזן עוד מימי המו"מ על הסכמי אוסלו – אני רואה בו מנהיג אמיתי המעוניין וחותר לשלום".



הנשיא הדגיש את החשיבות העליונה שבתמיכת הליגה הערבית במסלול המו"מ הישיר בין ישראל לפלסטינים ואמר כי: "מעטפת התמיכה של מדינות ערב המתונות בתהליך השלום היא בעלת חשיבות עליונה ויש בה כדי להרים תרומה ממשית לקידום התהליך". הנשיא ברך על מעורבותם הישירה של נשיא מצרים והמלך הירדני עבדאללה בתהליך השלום ובהבשלת התאים לפתיחת המו"מ הישיר.



מזכ"ל הליגה הערבית עמרו מוסא, שישב באולם אמר בתגובה, כי "למרות שיש ביננו אי-הסכמה בחלק מהדברים, אני מסכים עם הנשיא פרס בהתייחסותו החיובית לתחילת השיחות הישירות בין ישראל לפלסטינים. תחילתן של השיחות הישירות מהווה התחלה חיובית ולהערכתי מדובר בסבב השיחות האחרון בין ישראל לפלסטינים".



מוסא הדגיש כי: "עלינו לנוע מהר ולהגשים את היעד, חתימה על הסכם שלום כולל בין ישראל לפלסינים בתוך שנה".



מזכ"ל הליגה הערבית התייחס בדבריו גם ליוזמת השלום הערבית ואמר: "אם ייחתם הסכם שלום כולל בין ישראל לפלסטינים ותוקם מדינה פלסטינית בגבולות 67 שבירתה ירושלים תיושם במלואה יוזמת השלום הערבית שמבטיחה נורמליזציה מלאה בין ישראל לעולם הערבי והמוסלמי. יוזמת השלום הערבית גלויה, ברורה ומונחת על השולחן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully