וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרווחים מהגז יגיעו רק בעוד כמה שנים - ותשובה צריך כסף עכשיו

מיכאל רוכוורגר

5.9.2010 / 7:03

לא מחכה לגז



>> קבוצת דלק צפויה לרשום רווח הון גבוה של מאות מיליוני שקלים בעקבות מכירת מניות דלק רכב למנכ"ל החברה, גיל אגמון - ולהגדיל את קופת המזומנים שלה. אך העיתוי שבוחר יצחק תשובה לממש נתח ניכר מהאחזקה בפרת המזומנים העיקרית שלו כיום - מעורר לכאורה תהיות.

גם כיום מצבה של דלק יציב וחזק: נכון לסוף יוני 2010 היו בקופתה אמצעים נזילים של כ-2 מיליארד שקל, שהיו מספיקים לשרת את החוב שלה (אג"ח בהיקף של כ-7 מיליארד שקל הנפרעות בכמה מאות מיליוני שקלים מדי שנה), ואף להקצות משאבים להשקעות חדשות כפי שעשתה באחרונה עם השקעה של כ-350 מיליון דולר במניות נובל אנרג'י האמריקאית, שותפתה לתגליות הגז תמר ודלית. דלק אף יכולה ללא בעיות לסייע לחברות הבנות, או האחיות (דלק נדל"ן) אם הן יזדקקו לכך.



ובכל זאת, תשובה בוחר לוותר על כמחצית מן האחזקה בחברה שהניבה לו ב-10 השנים האחרונות דיווידנד יותר מ-1.5 מיליארד שקל. המהלך מרמז על כך שתשובה ככל הנראה זקוק לכסף נזיל. אין הדבר אומר כי תשובה מצוי במצוקת נזילות, אך ככל הנראה, כל אחזקותיו הנוכחיות, הן הציבוריות והן הפרטיות, משועבדות לגורמים פיננסיים שונים - דבר המקטין את גמישותו הפיננסית. זאת, כאשר חברות הנדל"ן שבשליטתו, כמו דלק נדל"ן - שהוא הזרים לה בשנה וחצי האחרונות כ-300 מיליון שקל במזומן ובערבויות - ואלעד גרופ, עדיין לא יצאו מכלל סכנה ועוד לא הבטיחו את המקורות להחזר של מיליארדי שקלים למחזיקי האג"ח בישראל, כך שתשובה לא פוסל אפשרות שהוא יצטרך לסייע לחברות האלה באמצעות הזרמות נוספות.



תשובה אמנם יכול לבנות על התזרימים הגדולים שיגיעו בעתיד מהכמויות העצומות של גז שמצא, אך בינתיים תחום זה דורש השקעות אדירות. בנוסף, בשל עניין העלאת התמלוגים הצפויה על תמלוגי הגז והנפט, שוררת אי ודאות גדולה בנוגע למימון הפרויקטים ותקופת השלמתם. בכל מקרה, רווחי הגז יגיעו בעתיד הבינוני-רחוק. נראה כי בטווח הקצר, תשובה זקוק למזומנים ומימוש חלק מאחזקות דלק בדלק רכב הוא הדרך הנוחה והנכונה מבחינתו, להיפגש איתם בפרק זמן קצר יחסית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully