וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת תדון בהארכת שעון הקיץ

צבי זרחיה

5.9.2010 / 9:30

ח"כ הורוביץ גיבש הצעת חוק לפיה ייכנס שעון החורף לתוקפו רק בסוף אוקטובר. הורוביץ: "זה הזמן להפסיק להיכנע לתכתיבים חסרי היגיון, ולשים קץ לאיוולת שעולה לנו עשרות מיליוני שקלים"

ח" ניצן הורוביץ (מרצ) גיבש הצעת חוק להארכת שעון הקיץ - אך היא תעלה לדיון רק בסוף 2010, ולכן לא תדחה את סיומו של שעון הקיץ הנוכחי. השנה, עקב המועד המוקדם של חגי תשרי, יחול שעון החורף בישראל כבר ב-12 בספטמבר - כחודשיים לפני ארה"ב - והשמש תשקע בשעה 17:49.

הורוביץ תובע להאריך את שעון הקיץ בהתאם לצורך האמיתי ולתנאים השוררים בישראל, ולא לפי שיקולים דתיים. לדבריו, "לשעון הקיץ חשיבות מיוחדת במאבק בתאונות הדרכים. השעה שבין שש לשבע בערב, היא שעה של עומס רב בדרכים עקב החזרה מהעבודה. יש חשיבות קריטית לשאלה אם בשעה הזו שורר אור או חושך".

לפי הצעת החוק של הורוביץ, שעון החורף יוחל ביום ראשון האחרון של אוקטובר, במטרה להתאים אותו לשעונים של מדינות רבות בעולם.

הורוביץ ציין כי "החלת שעון קיץ ברוב ימות השנה היא הדבר הנכון. זה נכון להרגלי החיים שלנו, חוסך חשמל רב ומגביר את התפוקה הכלכלית. אין שום היגיון בהחלת שעון חורף כבר בספטמבר - שבועות ארוכים לפני המעבר לשעון חורף בשאר המדינות, ובעיצומם של הימים החמים והארוכים".

הורוביץ הדגיש כי ההתנגדות של גורמים חרדיים לשעון הקיץ היא חסרת היגיון, שרירותית לחלוטין ופוגעת באוכלוסייה כולה - כולל בחרדים עצמם.

"חבל שגם השנה, בגלל הכפייה הדתית - אף שלא ניתן להבין את הקשר של הדת לעניין - שעון הקיץ שוב ייגמר עוד בטרם מתחיל הסתיו", אמר הורוביץ. "הגיע הזמן להפסיק להיכנע לתכתיבים חסרי היגיון, ולשים קץ לאיוולת הזו שעולה לנו עשרות מיליוני שקלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully