וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן הגימלאות של אגד תובעת את הקואופרטיב ב-1.9 מיליארד שקל

מאת חיים ביאור

5.9.2010 / 7:03

לפי התביעה, בשנות ה-70 וה-80 הוציאה אגד מאות נהגים לפרישה מוקדמת בגיל צעיר - מבלי לשלם לקרן הגימלאות את עלותה. אגד: "החוב הנטען לא הופיע מעולם בספרי אגד"



>> קרן הגימלאות של אגד, שהולאמה לפני שבע שנים על ידי המדינה, הגישה תביעה בסך 1.9 מיליארד שקל נגד קואופרטיב אגד. בתביעה נטען שהקואופרטיב נמנע מלהעביר לקרן סכומים גדולים שהוא חב לה, בניגוד לדין ותוך סיכון זכויותיהם של אלפי גימלאים.

בתביעה, שהוגשה בתיאום עם משרד האוצר ובאמצעות משרדי עורכי הדין אשר חלד ויגאל ארנון, נטען כי לאחר שהקרן הפסיקה להיות מנוהלת על ידי אגד, בדקה חברת עמיתים, המנהלת את הקרן מטעם המדינה, טענות של חברים בקרן שלפיהן אגד חייבת לקרן סכומים בהיקפים משמעותיים.



מהתביעה עולה כי בדיקות מקיפות שערך רו"ח ראובן סווירי, העלו שבשנות ה-70 וה-80 הוציאה אגד מאות חברים-נהגים לפרישה מוקדמת, בגיל צעיר - מבלי לשלם לקרן הגימלאות את עלות הפרישה המוקדמת של הנהגים, וסכומים נוספים שנדרשו בשל כך. "אגד פעלה כך תוך הפרה של חובותיה כלפי עמיתי הקרן, ועל אף שבאותה עת היו בידיה הנתונים המעידים על הפער המשמעותי בין הסכומים אותם שילמה, לבין הסכומים האמיתיים שהיה עליה להעביר כדי לכסות את העלויות המלאות", נטען.



"מדובר בתביעה ישנה מראשית שנות ה-80"



עוד נטען כי הבדיקות העלו שאגד לא עמדה בהתחייבויותיה להשלמת התשואה השנתית של הקרן על השקעותיה, לתשואה מינימלית ריאלית של 6.5% לשנה בגין חלק מהפרישות המוקדמות.



"ממצאי הבדיקות העלו שאגד ניצלה את שליטתה בפועל בקרן והפרה את חובותיה כלפי העמיתים, ובכך גרמה לה להיקלע לגירעונות בסכומים גדולים". בתביעה נאמר כי הקרן פעלה שוב ושוב כדי לנסות ולהגיע להבנה עם אגד על יישוב המחלוקת, אך אגד סירבה. בנסיבות אלה, נטען, ראתה הקרן לנכון לתבוע, כדי להבטיח את זכויות העמיתים והפנסיונרים ולפעול ליישום הוראות חוק הפיקוח בעניין זה.



בתגובה על התביעה מסרה היועצת המשפטית של אגד, עו"ד אורנה קידר: "מדובר בתביעה ישנה שמתייחסת לחוב של אגד מראשית שנות ה-80. הקרן העלתה את תביעותיה המוכרות עוד ב-2004 וגם ב-2007. אנו הבהרנו שכלל אין חוב לקרן. החוב הנטען לא הופיע מעולם בספרי אגד. אחד מגימלאי הקרן הגיש באחרונה תובענה ייצוגית נגד הקרן ונגד יעל אנדורן, מנכ"לית עמיתים, וזו האחרונה הגישה תביעה זו, ככל הנראה, כדי להתחמק מהתביעה הייצוגית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully