וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העצמאים עקפו את החוק? לבג"ץ לא אכפת

עידו באום

5.9.2010 / 7:03



>> מומחי מס רבים תקפו את העלאת תקרת דמי הביטוח הלאומי וטענו כי היא תפגע בעיקר בשכירים. עצמאים יכולים להתאגד כחברה ולהעניק מתוכה את השירותים שהעניקו קודם לכן כיחידים. את שכרם הם יוכלו למשוך כדיווידנד מהחברה ועל סכום זה אין חובה לשלם דמי ביטוח לאומי.



עורכי דין ורואי חשבון שחישבו מהן רמות השכר שבהן כדאי לעצמאים להתאגד כחברה ולפטור את עצמם מתשלום המס בעקבות העלאת תקרת הביטוח הלאומי המליצו לכל מי שמרוויח יותר מ-17.6 אלף שקל בחודש לעשות זאת. נתוני הביטוח הלאומי מיולי 2010 הצביעו על ירידה של 37% מההכנסות בעקבות ההודעה על העלאת תקרת השכר, ככל הנראה על רקע תכנוני מס אלה. על רקע הירידה בהכנסות מתכנן האוצר להוריד בהדרגה את תקרת הגבייה.

בניגוד לעצמאים, שכירים התקשו לבצע את תכנון המס. את בג"ץ זה לא מעניין. טענה זו אינה מעלה שאלה חוקתית, אומרת פרוקצ'יה, אלא "עניינה בתבונתו של החוק מבחינת פועלו המעשי, ומבחינת תוצאות יישומו בשטח.



תבונת החוק וסיכויי הצלחתו הלכה למעשה להגשים את ייעודו חורגים ממסגרת הדיון כאן, ואינם מעניינה של הביקורת השיפוטית על חקיקת הכנסת דרך כלל". כלומר, בעיני בג"ץ העובדה שהחוק עלול להיות בלתי יעיל אינה שאלה חוקתית הראויה לדיון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully