וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת הכבלים והלוויין נחלצת לטובת רשת: בוחנת הקלות על אחזקת ערוצים צולבת

מאת אופיר בר-זהר

5.9.2010 / 7:03

המועצה תדון בהעלאה של האחזקה המרבית בערוצים מסחריים ל-20%, לעומת 10% כיום. ההחלטה תסייע לאביב גלעדי, שנאלץ כיום למכור מניות של רשת או חלק מהערוצים שבבעלותו



>> מועצת הכבלים והלוויין נחלצת לטובת הזכיינית רשת: נוסח שימוע שפירסמה המועצה מעלה לדיון מחודש את נושא הבעלויות הצולבות בין ערוצי כבלים ולוויין וערוצים מסחריים. ההצעות שעלו בשימוע עשויות להיטיב עם רשת ובעליה אביב גלעדי - המצויים בבעיה של בעלות צולבת על ערוצים.



בשימוע מועלות שתי הצעות: הראשונה היא להעלות את שיעור האחזקה המותר לבעל מניות בערוץ ברודקאסט לשיעור של עד 20% מכלל הערוצים העצמאיים בכבלים ובלוויין. זאת לעומת מגבלה של עד 10% הקיימת כיום. ההצעה השנייה היא כי ערוצים "כפולים" - למשל ערוצים שמשדרים תוכן זהה באיכות רגילה ובאיכות hd - לא ייספרו כערוצים נפרדים.

אם ההצעות בשימוע יתקבלו, יהיה מדובר בפתרון לבעיית האחזקות הצולבות של גלעדי, הבעלים של נגה תקשורת. נגה תקשורת מחזיקה בין השאר בערוץ 8, ערוץ הילדים, לוגי וערוצי הספורט 5 - ערוצים רבים מדי לפי הכללים הקיימים. גלעדי התבקש למכור את מניותיו בזכיינית ערוץ 2 רשת, או להפחית את כמות ערוצי הכבלים והלוויין שבבעלותו. עקב כך גלעדי מנסה זה זמן מה למכור את מניותיו ברשת, אך ללא הצלחה.



בעיותיו של גלעדי משליכות על רשת כולה, משום שהזכיינית מעוניינת להעלות לאוויר את הערוץ המזרחי, שצפוי לשדר באפיק 25. בשל כך, כדי להימנע מהגבלות הבעלות הצולבת, מי שהוגדר עד כה כבעלי הערוץ הם המפיקים יואב גרוס ובני מנשה, בעוד שברור כי רשת היא הכוח המשמעותי מאחורי ערוץ זה.



גורמים בשוק הביעו מחאה על השימוע שפירסמה המועצה, משום שלדבריהם מדובר במהלך פרטני שנועד לסייע לגוף ספציפי, וכי זהו צעד פסול. לדברי גורמים אחרים בשוק, התיקונים הם חלק מהתפתחות טבעית של השוק.



אם יאושרו המלצות השימוע, הדבר צפוי לחזק את כוחם של ערוצי השידור המסחריים לאחר שיתאפשר להם להחזיק מספר רב יותר של ערוצי נישה. בשלב הראשון רשת תהיה הנהנית המרכזית, מאחר ששתי חברות הטלוויזיה הרב-ערוצית - hot ויס - רואות בזכיינית קשת מתחרה חריפה שאין לחזק אותה.



בנוסף, ייתכן כי ההחלטה תביא להגדלת כמות ערוצי ה-hd, ולחלופין דווקא תעודד שכפול של ערוצים קיימים לאיכות hd, במקום רכישה של ערוצים ייעודיים באיכות שידור זו.



יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, ניצן חן, ציין בהקדמה לשימוע: "בשל דינמיות השוק, המועצה בוחנת מחדש מעת לעת את מדיניותה לגבי בעלויות בערוצים". חן הוסיף כי "המגבלות נקבעו במטרה לשמור על הביזור בשוק התוכן, ובמטרה להרחיב את הפלורליזם בשידורים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully