וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה: בנק אוצר החייל ביטל מסגרת אשראי לחברה ללא הודעה מוקדמת

מאת עמית בן-ארויה

5.9.2010 / 7:03

לטענת אלקומפ פתרונות מחשוב, אף שמסגרת האשראי של החברה היתה 600 אלף שקל ב-2003, הבנק סירב בפתאומיות לכבד צ'קים והוראות קבע שלה. אלקומפ: נגרמו לנו נזקים של 2 מיליון שקל



>> חברת המחשבים אלקומפ פתרונות מחשוב תובעת 2 מיליון שקל מבנק אוצר החייל בגין נזקים שנגרמו לה לטענתה בשל סגירת מסגרת אשראי ללא התראה מוקדמת.

לטענת החברה, הבנק סגר ב-2003 ב"אטימות מדהימה וללא כל התראה מוקדמת" את קווי האשראי שלה. ב-2006 הגיש הבנק תביעה נגד אלקומפ על יתרת חוב בסך 280 אלף שקל. התביעה מתבררת בפני שופטת בית משפט השלום בתל אביב, ורדינה סימון. באחרונה הסתיים שלב הראיות בנוגע לשאלה אם הבנק העמיד את החוב לפירעון מיידי. אם תקבע השופטת שהבנק פעל כדין - המשפט יסתיים.



אלקומפ נוסדה ב-1994 ועסקה בשירותי מחשוב, שיווק והתקנה. תביעת החברה נגד הבנק הוגשה לבית המשפט השלום בתל אביב רק באחרונה, מתוך ציפייה לפסק דין בתביעת הבנק. אך משהתארכו ההליכים, כך לפי התביעה, חוששת החברה כי תביעתה תתיישן.



לפי התביעה, חשבון החברה בבנק אוצר החייל נפתח ב-2002, לאחר שזה שידלה להעביר את החשבונות שלה מבנק דיסקונט והפועלים. באוגוסט 2003 היתה מסגרת האשראי של החברה 605 אלף שקל. ואולם ב-10 באוגוסט, כך טוענת החברה, ביטל הבנק את מסגרת האשראי ללא כל הודעה מוקדמת, וסירב לכבד 12 הוראות תשלום וצ'קים. הבנק, כך נטען, תירץ את התנהגותו בחריגה של החברה ממסגרות האשראי ואי המצאת ביטחונות מספיקים לבנק.



החברה מציגה יתרות חובה חריגות של עד 626 אלף שקל, שאושרו במפורש או באמצעות התנהגות הבנק במשך התקופה שבין פתיחת החשבון ועד אוגוסט 2003. לפי המתואר בתביעה, ב-7 באוגוסט 2003, כשיתרת החוב בחשבון היתה 578 אלף שקל, פנתה סגנית מנהל הסניף לחברה והבהירה כי צ'ק על סך 35 אלף שקל יוחזר אם לא תדאג החברה להפקיד צ'ק שיכסה אותו.



החברה תובעת מיליון שקל בשל מכירת החברה בנזיד עדשים לאחר סגירת האשראי. בגין לשון הרע, הנובעת מהצ'קים שחזרו, תובעת החברה 300 אלף שקל, בגין הפסד מאובדן מכירות ורווחה - 600 אלף שקל ועל הפסד בשל נטילת אשראי חוץ בנקאי - 100 אלף שקל.



אלקומפ מיוצגת על ידי עו"ד אלי פיטרו. מהבנק, המיוצג על ידי ישראל בודה ממשרד שרגא בודה, נמסר כי "הבנק הגיש תביעה נגד חברת אלקומפ ונגד מנהלה בשל אי עמידה בתשלומי הלוואת מחזור חוב שהועמדה לחברה, לאחר שהתקשתה בהחזרת חובותיה לבנק. טענות החברה בתביעתה מוכחשות על ידי הבנק ויפורטו במסגרת כתב ההגנה שיוגש לבית המשפט".



ב-2009 חייב בית המשפט המחוזי בתל אביב את בנק המזרחי לפצות ב-11 מיליון שקל את חברת מחסני חשמל (הישנה), בגין סגירה ללא התראה של מסגרת האשראי הבנקאי שלה. הבנק עירער על ההחלטה, ובמאי השנה ביטל בית המשפט העליון את פסק הדין, וקבע כי הבנק ישלם למחסני חשמל 4.5 מיליון שקל בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully