וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסמארטפונים והטאבלטים יקפיצו מכירות השבבים ב-31% ב-2010

אור הירשאוגה

5.9.2010 / 7:03



>> ההכנסה העולמית ממכירת שבבים צפויה להגיע ב-2010 ל-300 מיליארד דולר - גידול של 31.5% לעומת מכירות השבבים העולמיות ב-2009 שהסתכמו ב-228 מיליארד דולר - כך מעריכה חברת המחקר גרטנר בדו"ח חדש שפירסמה. מחברי הדו"ח מעריכים כי ב-2011 יגיעו ההכנסות העולמיות ממכירת שבבים ל-314 מיליארד דולר.

בדו"ח החדש עידכנה גרטנר את תחזית ההכנסות ל-2010 שפירסמה החברה ברבעון השני של 2010, החברה העריכה כי שוק השבבים יצמח בשנה זו ב-27.1%. על אף התחזיות המעודכנות הגבוהות, מעריכים האנליסטים של החברה כי הצמיחה שתושג במחצית השנייה של 2010 תהיה נמוכה מהרגיל, זאת בהתאם למגמות במכירות ציוד אלקטרוניקה.



"הצמיחה בשוק השבבים במחצית הראשונה של 2010 היתה חזקה מאוד, אך נראה כעת כי התעשייה לא תוכל לשמר את המומנטום הזה עד לתחילת 2011", ציין בריאן לואיס, סגן נשיא בגרטנר. "השפעותיו של משבר האשראי באירופה אמנם שוככות, אך ההתאוששות הכלכלית הגלובלית מאטה ויש כיום חשש כי ספקיות האלקטרוניקה מאמצות עמדה זהירה, שתאפשר להם לצמצם היקפי ייצור עם הסימנים הראשונים של האטה בהזמנות", הוסיף.



באחרונה הודיעה אינטל כי היא מורידה את תחזיותיה לרבעון השלישי. לדברי האנליסטים של גרטנר הכרזה זו של אינטל היא אחד הסימנים לכך ששוק השבבים למחשבים אישיים יספוג את עיקר ההאטה הצפויה במחצית השנייה של השנה.



בשבבים המיועדים לשוק המכשירים הניידים לעומת זאת, חוזה החברה המשך צמיחה לאורך כל השנה, בעיקר בשל התחזקות של מגזר הסמארטפונים, האחראי לכ-36% מההכנסות בתחום. בתחום שבבי ה-nand, שעליהם מבוסס זיכרון הפלאש, חוזה גרטנר המשך צמיחה עד 2013, בעיקר בשל מכירות חזקות של סמארטפונים ושל מכשירי טאבלט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully