וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך מודדים פרמיית סיכון?

עמי גינזבורג

5.9.2010 / 7:03

אני רק שאלה



בכתבתו של דורון צור שהתפרסמה לפני כשבועיים נכתב שלאחר המשבר ב-2008, פרמיות הסיכון באג"ח קונצרניות עלו לרמות הגבוהות ביותר זה 20 שנה. האם מצב כזה נוצר כשהאג"ח נסחרות במחיר גבוה מהערך הנקוב שלהן - או להפך?

שי אנטוניר



פרמיית סיכון של אג"ח אינה נמדדת מול הערך הנקוב שלה, אלא ביחס לאג"ח אחרות. המדידה היא של פערי התשואה בין האג"ח הנדונה לבין אג"ח חסרות סיכון. הפרמיה היא התשואה העודפת שמבקשים המשקיעים לקבל כשהם משקיעים בנכס מסוכן יותר.



בדרך כלל המדידה נעשית מול אג"ח ממשלתיות, שנחשבות חסרות סיכון. אג"ח של חברות ישראליות מושוות לאג"ח של ממשלת ישראל לאותו טווח זמן ובעלות אותו בסיס הצמדה, ואג"ח של חברות אמריקאיות נמדדות מול אג"ח של ממשלת ארה"ב.



אם לדוגמה אג"ח לא צמודה של ממשלת ישראל במח"מ של חמש שנים נסחרת בתשואה לפדיון של 2%, ואג"ח לא צמודה של בנק הפועלים באותו מח"מ תיסחר בתשואה לפדיון של 3.5%, פרמיית הסיכון של האג"ח של הבנק תהיה 1.5% (או 150 נקודות בסיס).



אם אג"ח במח"מ חמש שנים של וול-מארט האמריקאית תיסחר בתשואה לפדיון של 3.5%, ואג"ח של ממשלת ארה"ב באותו מח"מ תיסחר בתשואה של 1%, אזי פרמיית הסיכון של וול מארט תהיה 2.5% (250 נקודות בסיס).



פרמיית הסיכון של ממשלת ישראל עצמה נמדדת בדרך כלל מול האג"ח של ממשלת ארה"ב, שנחשבות לחסרות סיכון. על פי הנתונים בדוגמאות אלה, פרמיית הסיכון של ממשלת ישראל לעומת ארה"ב היא 1% - כלומר 100 נקודות בסיס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully