וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתר המודעות קרייגסליסט חסם את הגישה למודעות מין

ניו יורק טיימס

5.9.2010 / 9:18

קרייגסליסט ספג ביקורת רבה על כך שהמדור למבוגרים בו מעודד זנות וסחר בנשים בניגוד לרצונן



קרייגסליסט, אתר המודעות המסווגות האמריקאי, חסם את הגישה למדור ה"שירותים למבוגרים", והחליף את הקישור למדור בתגית שחורה ועליה המילה "מצונזר".



רשויות החוק וקבוצות למען זכויות אדם מתחו בעבר ביקורת חריפה על האתר, בטענה שמדור המודעות למבוגרים, שבו פורסמו מודעות לשירותי מין, עודד זנות וסחר בנשים בניגוד לרצונן. עדיין לא ידוע האם החסימה היא קבועה, או שנעשתה באופן זמני, במחאה על הלחץ שהופעל על החברה. המדור למבוגרים נחסם רק בארה"ב. לגולשי קרייגסליסט בצרפת, למשל, עדיין יש גישה לחלק זה באתר.



בחודש שעבר, התובעים הכלליים מ-17 מדינות בארה"ב שלחו מכתב למנכ"ל קרייגסליסט, ג'ים באקמסטר, ולמייסדה, קרייג ניומרק, וביקשו מהחברה להסיר את המודעות למבוגרים באופן מיידי. החברה, אף שהבטיחה לפקח באופן הדוק יותר על מודעות אלה, הגנה על זכותה לפרסמן, בטענה כי הדבר מוגן בחוק פדרלי - חוק ההגינות בתקשורת (communications decency act).



לדברי אנליסטים, המודעות במדור למבוגרים הן מקור הכנסה גדול לקרייגסליסט. עלות פרסום מודעה אחת הוא 10 דולר, ופרסום חוזר עולה 5 דולר. המודעות למבוגרים צפויות להניב לחברה הכנסות של 45 מיליון דולר השנה, לפי אדוונסד אינטראקטיב מדיה גרופ, חברה המנתחת את קרייגסליסט.



אנליסטים מתחום החוק באינטרנט אמרו בשבת כי יתכן שאנשי קרייגסליסט שולחים יותר ממסר אחד - כשהם נכנעים לחוק ובה בעת בזים לו. מליקה סעדה סער, מנהלת בפרויקט רבקה לזכויות אדם, ארגון ללא מטרות רווח שהאיץ בקרייגסליסט להסיר את מודעות המין, אמרה כי החברה צריכה לקחת אחריות על מה שמופיע באתר. לדבריה, לקרייגסליסט "יש אחריות משפטית וכן מוסרית" לסגור את המדור.



בעבר נקט קרייגסליסט בצעדים להתמודדות עם הביקורת. במאי 2009, הוסרה ממנו קטגוריית "שירותים אירוטיים" והוחלפה ב"שירותים למבוגרים", וכל המודעות לשירותי מין נסרקו באופן ידני על ידי עורך דין.



ואולם הביקורת על האתר נמשכה, והתגברה בעקבות מקרים כמו זה של פיליפ מרקוף, סטודנט לרפואה מבוסטון, אשר הואשם בכך שרצח אישה שפגש באמצעות האתר. מרקוף, שלא הודה באשמה, מת בחודש שעבר בכלא, ככל הנראה כתוצאה מהתאבדות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully