וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוויכוח על הזזת השעון - ח"כ אורון: "שמח על המחאה האזרחית"; סגן שר האוצר: "מקל על המתפללים"

ערן אזרן

5.9.2010 / 9:44

כך בתוכניתו של רזי בקראי "מה בוער"; ח"כ אורון: "איני רואה אפשרות לשני שעונים לחרדים ולחילונים"



סגן שר האוצר, יצחק כהן מש"ס, אמר הבוקר ב"מה בוער" עם רזי ברקאי בגלי צה"ל כי ב-2005 כבר הגיעו להסכם בנוגע לשעון הקיץ ולכן אין סיבה לשנות אותו. "הכללים לגבי החוק התקבלו בהסכמה לאומית רחבה בין חיים אורון יו"ר מרצ לבין ראש ועדת הפנים דאז. בסופו של יום הגיעו למודל של פשרה. הבעיה היא שיש אנשים המתפללים מהנץ החמה - שעון קיץ עבורם זה דבר שמאוד מכביד. שווה להגיע להסכמה בחברה שסועה - היתה פשרה שהתקבלה ברוב".



בתגובה לדבריו ציין ראש מרצ ח"כ חיים אורון, כי הוא מאוד שמח על המחאה האזרחית שהחלה בנושא, וכי ב-2005 הוא נאלץ להגיע לפשרה שהוא לא אהב. "אני ניסיתי לחזק אותנו ולהגיע למצב שבו שעון הקיץ יהיה ארוך יותר. באופן יוצא דופן התקבלה החלטה ששעון הקיץ יתחיל כבר ב-31 למארס ולא בערב פסח, ומאידך הוא יתחיל בין ראש השנה ליום כיפור, בהתאם לדרישת הדתיים. השנה שעון הקיץ החל מאוד מוקדם בגלל השנה המעוברת".



בתשובה לשאלתו של ברקאי האם הוא רואה אפשרות שיתקיימו במדינה שני שעונים במקביל - לחרדים ולחילונים, ענה אורון כי הוא אינו רואה אפשרות שכזו. "אין סיבה מהותית לשעון קיץ מוקדם חוץ מאשר הפעלת כוח. בעוד 45 יום הצעתו של ח"כ ניצן הורוביץ תעלה לסדר היום, ואני מקווה ששם ייעשה תיקון", הוסיף אורון וסיים את דבריו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully