וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אספן תקים באיטליה פארק לחשמל סולארי בעלות של 22 מיליון שקל

ליאור זנו

5.9.2010 / 12:07

החברה אמורה להתחברת לרשת החשמל האיטלקית עד סוף ינואר 2011; צופה EBITDA של 3 מיליון שקל בשנה הראשונה



אספן גרופ הודיעה היום כי תקים פארק סולארי בדרום איטליה שיפיק עד 1 מגה-ואט פיק, בעלות של 4.4 מיליון יורו (21.5 מיליון שקל). החברה שתקים את הפרוייקט הינה חברה נכדה של אספן, המוחזקת 70% על ידה, ו-30% על ידי חברה זרה שלא קשורה אליה. הפארק הסולארי ימיר אנרגיית אור שמש לחשמל ומתוכנן להתחבר לרשת החשמל האיטלקית עד לסוף ינואר 2011.



תעריף החשמל שתשלם חברת החשמל לחברת הנכדה במשל 20 השנים הקרובות הינו 0.346 אירו לקילוואט בתוספת מחיר השוק לחשמל, שעומד על 0.09 אירו לקילוואט כיום. החברה מעריכה כי הרווח התפעולי התזרימי (ebitda) המינימלי שיניב לה הפרויקט יעמוד על 630 אלף אירו (3 מיליון שקל) בשנה הראשונה, המגלם תשואה של 40%. את העסקה תממן החברה באמצעות הלוואת בעלים על פי חלקם היחסי (70%).



אספן גרופ עוסקת ברכישה, ניהול והשכרה ומימוש נדל"ן. לחברה 260 מ"ר המושכרים ל-314 שוכרים בתפוסה של 97%, ועתודות קרקע לתעשייה ולמלאכה בשטח של 15 דונם. כמו כן, בבעלותה פרויקט המלונאות ונופש "כפר הים" בחוף חדרה ועתודות קרקע באזור היער השחור בגרמניה, באמצעות חברות בנות.



אילן גיפמן, מנכ"ל אספן גרופ, אמר כי "בשנים האחרונות זיהינו פוטנציאל משמעותי בתחום האנרגיה הסולארית, שהינו אחד התחומים הנהנים משיעורי צמיחה גבוהים במיוחד. תחום זה הינו אחד ממנועי הצמיחה של אספן. זהו ענף בטוח יחסית המניב הכנסות בטוחות לתקופות ארוכות בשיעורי תשואה ומימון גבוהים.



"עד עתה התקנו בישראל מתקנים סולאריים קטנים בתפוקה של 50 קילוואט פיק למתקן, במספר אתרים כמו על גגות מבנים השייכים לחברה בראש העין, כפר סבא ואשקלון, ועתה אנו יוצאים לראשונה מגבולות ישראל ומקימים מתקן קרקעי באיטליה. בכוונתנו להרחיב את השקעותינו בתחום זה בישראל ובחו"ל, וזאת במקביל לתכניתנו להרחיב את תיק הנדל"ן המניב שלנו, בעיקר בחו"ל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully