וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התעשייה האווירית הסבה מטוס קולומביאני למטוס תדלוק ב-60 מיליון דולר

אורה קורן

5.9.2010 / 12:05

בימים הקרובים יערוך המטוס טיסות ניסוי נוספות לפני מסירתו ללקוח הקולומביאני



התעשייה האווירית (תע"א) ביצעה בימים האחרונים סדרת טיסות ניסוי מוצלחות של מטוס תדלוק אווירי מסוג בואינג er767-200 (extended range) של חיל האוויר הקולומביאני. בטיסות נבחנו יכולות המטוס שהוסב על ידי חטיבת בדק מטוסים של התע"א לתצורת מתדלק, או נושא מטען רב משימתי. היקף העסקה מוערך ב-60 מיליון דולר. בימים הקרובים יערוך המטוס טיסות ניסוי נוספות לפני מסירתו ללקוח הקולומביאני.



למטוס שני מערכי תדלוק אווירי שפותחו ויוצרו על ידי התעשייה האווירית. בסדרת טיסות הניסוי, שהארוכה מביניהן נמשכה כ-3.5 שעות, נבדקו תקינות ויציבות המערכות, בוצע תדלוק אווירי מוצלח של מטוס הקרב החדש c10 של חיל אויר הקולומביאני, ממשפחת מטוסי הכפיר מתוצרת התעשייה האווירית.




טייס הניסוי של המטוס המתדלק, דיווח כי הטיסה עברה כמתוכנן. מערכת התדלוק האווירי על כל מרכיביה פעלה כמצופה. רגע השיא בטיסה היה ההתחברות עם מטוס הקרב והעברת הדלק בפעם הראשונה.



לתעשייה האווירית קשרים קודמים עם חיל האויר הקולומביאני. בסוף 2007, זכתה החברה בחוזה רב שנתי בהיקף של למעלה מ-150 מיליון דולר להשבחה ושדרוג מטוסי הכפיר המצויים בחיל האוויר הקולומביאני. ביוני 2009 סופקו הכפירים הראשונים לקולומביאנים ומאז הם בפעילות מבצעית.



רונן שפירא, טייס הניסוי הראשי של התעשייה האווירית, טס כמלווה ב-g250 מטוס המנהלים החדש של התע"א מאחורי הבואינג 767-200 המוסב. בתום הטיסה אמר כי "הטיסה עברה בהצלחה, המטוס המתדלק תיפקד עם פודי התדלוק בצורה אופטימלית. נרשמו ביצועים מרשימים מבחינת המהירות, הגובה ויציבות המטוס". אלי חתם, מנהל חטיבת בדק מטוסים, אמר כי בחברה צופים המשך הידוק הקשרים עם חיל האוויר הקולומביאני וממשלת קולומביה".



יצחק ניסן, מנכ"ל התעשייה האווירית, אמר כי הפרויקטים המרכזיים שמבצעת תע"א עבור חיל האויר הקולומביאני, כדוגמת אספקה והשבחה של מטוסי כפיר ואספקת מטוס תדלוק, מביאים לידי ביטוי את העוצמה ואת היכולת האינטגרטיבית של החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully