וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזרים מאמינים בשקל: רכשו מלווה קצר מועד של מדינת ישראל ביותר ממיליארד דולר

טל לוי

5.9.2010 / 12:28

המוסדיים הישראליים רכשו מניות זרות בכ-350 מיליון דולר - ירידה לעומת החודשיים הקודמים



בחודש יולי 2010 התגברו ההשקעות נטו של תושבי חוץ במניות ישראליות הנסחרות בבורסה בת"א ל-220 מיליון דולר, זאת לאחר מימושים נטו של כ-1.9 מיליארד בחודשים פברואר-מאי. מהחטיבה למידע ולסטטיסטיקה בבנק ישראל נמסר כי עיקר ההשקעות התרכזו בחברות מענף הפרמצבטיקה והכימיה. במקביל, מימשו תושבי חוץ במניות ישראליות הנסחרות בחו"ל היקף של כ-270 מיליון דולר.



איגרות חוב - ביולי הסתכמו ההשקעות נטו באג"ח ממשלתיות ובמק"מ הנסחרות בבורסה בתל אביב בהיקף של כמיליארד דולר. עיקר ההשקעות, כ-970 מיליון דולר, התרכזו במק"מ, זאת לאחר מימושים נטו בהיקף דומה בחודש יוני.



ההשקעות הישירות בישראל - בחודש יולי הסתכמו ההשקעות נטו של תושבי חוץ באמצעות הבנקים בישראל בכ-600 מיליון דולר. עיקר ההשקעות התרכזו בענף הטכנולוגיה העילית.



תושבי ישראל - האטה בקצב ההשקעות של המשקיעים המוסדיים בחו"ל



מניות - בחודש יולי הסתכמו ההשקעות נטו של תושבי ישראל במניות זרות הנסחרות בחו"ל בכ-350 מיליון דולר; בחודשיים האחרונים ניכרת האטה בקצב ההשקעות של משקיעים מוסדיים בחו"ל, כ-180 מיליון דולר בממוצע לחודש, בהשוואה ל-540 מיליון בממוצע בחודשים ינואר-מאי.



איגרות חוב - המימושים נטו של תושבי ישראל באיגרות חוב זרות הסתכמו ב-85 מיליון דולר. כאשר ההשקעות של המוסדיים ומשקי הבית קוזזו על ידי המימושים של המגזר העסקי.



השקעות ישירות בחו"ל - בהשקעות הישירות של תושבי ישראל בחו"ל נרשמו בחודש יולי השקעות נטו בהיקף של כ-2.2 מיליארד דולר. עיקרן בוצעו על ידי חברה אחת מתחום הפרמצבטיקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully