וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות להגנת הצרכן: ארקיע מטעה את הצרכנים

5.9.2010 / 15:01

מתלונות צרכנים עלה כי החברה מפרסמת טיסות במחיר דולרי ומציינת שהתשלום בשקלים יחושב לפי שער הדולר באותו יום - בניגוד לחוק. הרשות דורשת להפסיק לאלתר את הפרסומים

הממונה על הרשות להגנת הצרכן והסחר ההוגן במשרד התמ"ת עו"ד תמר פינקוס שלחה למנכ"ל חברת ארקיע הודעה לפי סעיף 21(4) המורה לו להפסיק לאלתר את הפרסומים המטעים המופיעים באתר החברה לגבי כרטיסי טיסה לחו"ל.

מתלונות צרכנים שהגיעו לרשות להגנת הצרכן עלה כי חברת ארקיע מפרסמת (וגובה בפועל) באתר ליד המחיר הדולרי של הטיסה מחיר שיקלי לפי שער הדולר ביום התשלום - בניגוד להוראות חוק הגנת הצרכן.

מבדיקת אתר החברה התברר כי קיימות הפרות נוספות בניגוד לחוק הגנת הצרכן – דמי הביטול שנקבעו בתקנון החברה לגבי מכר מרחוק מפרים הן את מועדי הביטול והן את גובה דמי הביטול המותרים על פי חוק הגנת הצרכן; אין בתקנון המופיע באתר סעיף המודיע לצרכן על זכות הביטול כפי שנקבעה בחוק הגנת הצרכן.

הממונה על הרשות להגנת הצרכן והסחר ההוגן הורתה למנכ"ל ארקיע להסיר מן האתר לאלתר את התקנון המפר או לחילופין לתקן באופן מידי את הסעיפים המפרים. כמו כן נדרש המנכ"ל לפרסם בתקנון באתר את זכות הצרכן לבטל את העיסקה לרבות ציון מפורש של המועדים בהם ניתן לבטל את העיסקה, דרכי הביטול ואת עלות הביטול – כפי שנקבעו בסעיף 14(ג)(א) לחוק. הממונה הורתה למנכ"ל ארקיע להעביר אליה תוך 7 ימים את עותק התקנון המתוקן – כפי שהוא מופיע באתר. אי היענות להודעה מהווה עבירה נמשכת ועלולה לגרום לנקיטת הליכים.

טרם התקבלה תגובת ארקיע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully