וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן זאב: "מי שקונה דלק קונה למעשה את 'לוויתן' ואת פוטנציאל החיפושים הנוסף"

מיכאל רוכוורגר

5.9.2010 / 13:01

"המחיר שלפיו דלק מוכרת את מניותיה בדלק רכב לאגמון הנו 50 שקל - 20% מעל מחירה בשוק"



קבוצת אישרה בדיווח לבורסה את חשיפת themarker כי היא מנהלת מגעים עם מנכ"ל דלק רכב, גיל אגמון, למכירת כמחצית מהחזקותיה ביבואנית המכוניות מדגם מאזדה ופורד תמורת כמיליארד שקל. במידה והעסקה תתבצע, השליטה בחברה תעבור לידי אגמון, שיחזיק בכ-38% מדלק רכב ודלק ב-32%.



"אם זה טוב לגיל אגמון זה טוב גם לי", אמר הבוקר משקיע ל-themarker. העסקה מהווה סיגנל חיובי ביותר עבור המשקיעים - ובצדק", מציין יובל בן זאב, מנהל מחלקת המחקר בכלל פיננסים בסקירת עדכון לגבי . המחיר שלפיו דלק מוכרת את מניותיה בדלק רכב לאגמון הנו 50 שקל - 20% מעל מחירה בשוק, המשקף את פרמיית השליטה - מדובר במחיר הזהה למחיר היעד של בן זאב.



בן זאב טוען כי המהלך של אגמון מהווה הבעת אמון חזקה בדלק רכב. "גיל אגמון, הנחשב לדמות המובילה את שוק הרכב המקומי ב-15 השנים האחרונות 'מצביע ברגליים'. זמן רב שאגמון טוען שהמניות מוערכות בחסר וכעת הוא תומך בכך במעשים", מציין בן זאב.



בנוסף לכך, סבורים בכלל פיננסים כי העסקה מסירה את החששות כי אגמון יפרוש מן החברה בסיום חוזהו בסוף 2011, גם אם יעבור מכיסא המנכ"ל לכיסא היו"ר.







בן זאב טוען כי העסקה צפויה לשחרר לחץ מהמניה של דלק רכב. "אחד החששות של המשקיעים היה מלחץ אפשרי על המניה עקב אפשרות מכירת מניות על ידי אגמון המחזיק בכ-16.5% מהמניות. אם אגמון קונה הוא לא מוכר, לפחות לא בסביבת המחירים של 50 שקל ומטה", כותב בן זאב, ומוסיף כי "גיל אגמון מדלג מעל אתגרי הטווח הקצר. לא פעם אמר לנו גיל אגמון שהוא מייחס חשיבות מועטה לאתגרי הטווח הקצר ומתמקד במשימת הטווח הארוך וביצירת הערך. אנו נוטים לקבל גישה זו בחברה הנסחרת במכפיל רווח 9, אשר מחלקת דיבידנד המגלם תשואה של כ-10% ומעלה בשנה".



עם זאת, בן זאב מסתייג וטוען כי "המשקיעים שיתמקדו בטווח הקצר חייבים לזכור את ההשפעה השלילית שיש לשער החליפין הנוכחי, וכבר כתבנו שזהו ה-money time של גיל אגמון ביחסיו ארוכי השנים עם היצרן. בנוסף, שימו לב למסירות חודש אוגוסט שהיו חלשות מעט בדלק רכב (16.5% נתח שוק בלבד)".



לגבי השלכות העסקה על קבוצת דלק, טוען בן זאב כי העסקה מאותתת על מספר דברים. "אמרנו זאת בעבר, אבל הקטנת החזקות של מיליארד שקל בתחום אחר מדגישה את הראייה האסטרטגית של הקבוצה, או: מי שקונה קבוצת דלק קונה למעשה בפועל את 'לוויתן' ואת פוטנציאל החיפושים הנוסף", אומר בן זאב ומוסיף כי "יתכן שזהו רמז ליציאה גם מתחום הפיננסים בעתיד".



לגבי השימוש במזומן שדלק תעשה בעקבות העסקה, טוען בן זאב כי קיימות שתי חלופות מרכזיות: דיבידנד גבוה והשקעות מהותיות בתחום האנרגיה (תחנות bp ולא נופתע אם ירכשו עוד מניות של שותפויות הגז).



כמו כן, סבור בן זאב כי הקטנת ההחזקה בפרת המזומנים דלק רכב מגדילה את הסיכון באג"ח של קבוצת דלק שיישען על תחום האנרגיה ובאופן יחסי משפרת האטרקטיביות של אג"ח דלק אנרגיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully