וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגב רוכשת את השליטה באורגל, זכיינית חברת GROHE העולמית בתחום הברזים, ב-30 מיליון שקל

מיכאל רוכוורגר

5.9.2010 / 13:44

מדובר בעסקת רכישה ראשונה של חברה כלשהי מקבוצת אפריקה ישראל, לאחר שחברה האם אפריקה הגיעה להסדר החוב



חברת נגב קרמיקה שבשליטת אפריקה תעשיות מקבוצת אפריקה ישראל של לב לבייב, ממשיכה להרחיב את פעילותה. נגב דיווחה כי חתמה על מזכר הבנות עם חברת אורגל, בעלת הזיכיון הבלעדי לשיווק והפצת מותג grohe וכן מותגים נוספים, לרכישת 75% ממניות אורגל תמורת כ-28 מיליון שקל המשקף לאורגל שווי של 37.4 מיליון שקל. מדובר בעסקת רכישה ראשונה של חברה כלשהי מקבוצת אפריקה ישראל, לאחר שחברה האם אפריקה הגיעה להסדר חוב עם בעלי האג"ח והבנקים בהיקף של כ-8 מיליארד שקל.



נגב מציינת בדיווח לבורסה כי במסגרת העסקה, התמורה הסופית בגין המניות עשויה להשתנות בהתאם לתוצאות בדיקת הנאותות. בין הצדדים הוסכם כי 80% מהתמורה תשולם למוכרים במועד השלמת העסקה, והיתרה תשולם בכפוף לכך שאורגל תמשיך להחזיק בזיכיון מעבר לתקופה שנקבעה במזכר הבנות. כמו כן במסגרת ההסכמים, הוענקו למוכרים אופציית מכירה (put) וכן הוענקה לנגב אופציית רכישה (call) לחברה לרכישת יתרת החזקותיה של אורגל בהתאם לדו"חותיה הכספיים ל-2012.



חברת grohe הינה יצרנית גרמנית של מגוון מוצרים בתחום הברזים והסניטציה לצרכן הפרטי והמוסדי, הכולל בין השאר ברזי מטבח ואמבט, סוללות, מערכות תרמוסטטיות, אביזרי אמבטיה, מיכלי הדחה סמויים לאסלות, מנגנונים ומערכות שטיפה אלקטרוניים. החברה נחשבת לאחת המובילות בעולם בתחומה, המשווקת את מוצריה לכ-140 מדינות ברחבי העולם.



נגב קרמיקה עוסקת בייצור אריחי קרמיקה ובשיווק כלים סניטריים וברזים ונחשבת לחברה הגדולה בישראל בתחום מוצרי גמר לתחום הבנייה והעיצוב. אברהם נובוגרוצקי, יו"ר נגב ומנכ"ל אפריקה ישראל תעשיות, ציין כי רכישת אורגל הינה נדבך חשוב בפעילות העסקית של נגב, הממצבת את נגב כמובילת שוק בעלת ארגז כלים המכיל מותגי על. השקעה זו הינה חלק ממדיניות ההשקעות אותה מיישמת אפריקה ישראל תעשיות בארץ ובחו"ל".



מנכ"ל נגב, אבי מוטולה, ציין כי "החברה מקדמת היום צעד נוסף ביישום התוכנית האסטרטגית שלה להמשך צמיחה מואצת במכירות וברווחים תוך התרחבות בשווקי היעד שלה ובקווי המוצרים".



נגב פירסמה לפני מספר שבועות דו"חות לרבעון השני של השנה בהן הציגה תוצאות חזקות שכללו שיפור בהכנסות, ברווחיות ובתזרים המזומנים עם עלייה של 18% בהכנסות ל-135.7 מיליון שקל, רווח התפעולי של 10.1 מיליון שקל (עלייה של 16% בהשוואה לרבעון המקביל), ואילו הרווח הנקי זינק ב-23% מיליון שקל לכ-7 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully