וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ישראל: ההתערבות במט"ח חיזקה את הדולר

טל לוי

5.9.2010 / 16:30

ממחקר שערך בנק ישראל עולה כי שינוי המדיניות ב-2008 בשוק המט"ח הביא לפיחות בשער החליפין. עם זאת, במחצית הראשונה של 2009 נסגר הפער על השער ללא ההתערבות

האם התערבות בנק ישראל בשוק - אשר החלה במארס 2008 והורחבה ביולי 2008 - אכן הביאה לתוצאה המצופה כלומר הביאה להיחלשות השקל?

במחקר שערך אביחי שורצקי מחטיבת המחקר בבנק ישראל נבחנה השפעת התערבותו של בנק ישראל בשוק המט"ח על שער החליפין הנומינלי שקל/דולר. בחינת השפעת הרכישות נעשתה על ידי השוואת תחזית לשער החליפין הנגזרת ממודל כלכלי-סטטיסטי לשער החליפין בפועל בתקופת ההתערבות. קודם לביצוע ההשוואה, נבחן טיב התחזיות של המודל האמור ונמצא כי הוא מניב תחזיות טובות (בהינתן הערכים בפועל של המשתנים החיצוניים במודל).

מממצאי המחקר עולה כי שינוי המדיניות של בנק ישראל בשוק המט"ח בחודשים מארס 2008, יולי 2008 ואוגוסט 2009 הביא לפיחות בשער החליפין. ההשפעה הנאמדת החזקה ביותר על שער החליפין היתה באוגוסט 2008 לאחר הרחבתה של התערבות בנק ישראל.

עוד עולה מתוצאות העבודה, כי בסוף שנת 2008 החלה השפעת ההתערבות להצטמצם, ובמהלך המחצית הראשונה של שנת 2009 נסגר הפער בין רמת שער החליפין בפועל לרמתו הצפויה ללא ההתערבות, עד שהוא נפתח שוב לאחר שינוי המדיניות של בנק ישראל בשוק המט"ח והמעבר לרכישות מט"ח ללא קבועות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully