וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חצי חינם במתחם ירקונים ייסגר באוקטובר

רז סמולסקי

5.9.2010 / 15:20

לסניף במתחם לא היה היתר לשימוש חורג, כפי שנדרש מבתי מסחר על קרקע חקלאית. בתום 10 שנות דיונים בבתי משפט על עתידו, הוחלט כי ייסגר באמצע אוקטובר וייהרס בינואר

סניף חצי חינם במתחם ירקונים שפתח תקוה ייסגר ב-15 באוקטובר וייהרס ב-15 בינואר, כך קבע בית המשפט המחוזי, בראשות השופט שאול מנהיים.

מנהיים שינה את ההחלטה של השופטת שלהבת קמיר-וייס מבית המשפט לעניינים מקומיים בפתח תקוה, שהסכימה להאריך את מועד הפסקת השימוש בסניף ואת צווי ההריסה של המקום.

מתחם ירקונים הוא מתחם בעייתי מכיוון שהוא בנוי על קרקעות המיועדות לשימוש חקלאי אך בפועל נבנו עליו במשך השנים חנויות מסחריות, שחלקן פועלות באמצעות היתר לשימוש חורג, היתר המתיר חריגה מן השימוש החקלאי המקורי לשימושי מסחר. עם זאת לרשת חצי חינם, בבעלות צבי ומוטי קופרלי, אין היתר כזה והיא מפעילה את הסניף בירקונים תחת איום מתמשך של צווי הריסה וסגירה.

בשנת 2000 הוגשו כתבי האישום ובשנת 2004 נקבע כי הסניף ייהרס, אך מועד ההריסה נדחה מספר פעמים. בסוף 2009 לאחר מסע יחסי ציבור, שאיים בפיטוריהם של 500 עובדי חצי חינם כתוצאה מסגירת הסניף, ניתנה אורכה בפעם הרביעית, והיה נראה שזו הפעם האחרונה שבית המשפט מסכים לאשר את המשך הפעילות של המרכול.

רגע לפני כניסת הצווים לתוקף ניסו והצליחו עורכי הדין של חצי חינם, עו"ד יובל גלאון ועו"ד יאראק וטירר, לקבלת עוד אוויר לנשימה. באמצע יולי התנהל דיון נוסף והשופטת קמיר-וייס הסכימה להארכת חסד נוספת בת חמישה חודשים וקבעה מועד סגירה חדש - סוף דצמבר.

נציגי המדינה, מטעם המחלקה לאכיפת דיני מקרקעין בפרקליטות המדינה, עו"ד חובב ארצי, עו"ד ציון אילוז שבעו מכל האורכות שהשאירו את הסניף פתוח בצורה לא חוקית במשך שש שנים וערערו לבית המשפט המחוזי, שם קבע השופט מנהיים כי הסניף ייסגר כבר בחודש הבא ויהרס בחודש ינואר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully