וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל תשלם 8.5 מיליון דולר כדי ליישב תביעות הקשורות לגוגל באזז

סוכנויות הידיעות

5.9.2010 / 15:54

הפיצויים ישמשו לכיסוי העלויות המשפטיות של התובעים ולארגונים הפועלים לשמירה על פרטיות באינטרנט



גוגל תשלם 8.5 מיליון דולר כדי ליישב תביעה ייצוגית של גולשים שטענו כי פרטיותם הופרה בעקבות גוגל באזז, שירות הרשתות החברתיות הכושל שהשיקה בתחילת השנה - כך עולה מהסדר שהגישו הצדדים לבית משפט בקליפורניה.



לפי המסמכים, כספי הפיצויים ישמשו לכיסוי העלויות המשפטיות של התובעים ולמימון קבוצות וארגונים הפועלים לשמירה על הפרטיות באינטרנט. למרות השינויים שהכניסה בגוגל באזז מאז הושק השירות בפברואר ולמרות טענתה כי לא נהגה שלא כשורה, הסכימה גוגל לשלם 8.5 מיליון דולר כדי ליישב את התביעה ולהביא לסיום ההליכים. ההסדר עדיין תלוי באישור שופט.



בפברואר האחרון השיקה גוגל את באזז, שירות רשתות חברתיות בתוך שירות הדואר ג'ימייל, שאיפשר למשתמשים להתעדכן באופן אוטומטי בתוכן שיוצרים אנשי קשר בג'ימייל עמם הם מתכתבים ולחלוק תוכן עם חברים, ובכלל זה סרטוני וידיאו מיו טיוב, צילומים מפליקר, קישורים לאתרים ואחרים. עם זאת, מאחר שבתחילתו יצר השירות באופן אוטומטי רשימת עוקבים מבין משתמשי הג'ימייל האחרים שעמם הגולשים התכתבו, רשימת הקשרים של משתמשי ג'ימייל הפכה לפומבית וגם זרים יכלו לצפות בה.



גולשים שחששו לפרטיותם מיהרו לתקוף את גוגל בעקבות השקת באזז, והחברה מיהרה לבטח את הפיכת השירות לברירת מחדל ואיפשרה לגולשים לבטלו. עם זאת, גולשים שפרטיותם נפגעה הגישו בתגובה תביעות נגד החברה, המתמודדת בשנים האחרונות עם חששות הולכות וגוברים מפני היקף המידע על הגולשים שנמצא ברשותה והאופן בו היא עושה בו שימוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully