וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה עולה למשק שעון החורף הישראלי?

אריאל נוי

5.9.2010 / 19:30

המעבר המוקדם לשעון חורף, המתבצע בארץ בסמוך ליום כיפור, עורר השנה ביקורת חריפה. סקר חדש חושף כי מעבר לביקורת, המעבר עולה למשק כ-55 מיליון שקל בשנה על תאורה בלבד

שעון החורף הנכנס לתוקף בישראל כבר בחודש ספטמבר, יעלה מאות מיליוני שקלים למשק הישראלי, מתוכם 55 מיליון שקל רק על הוצאות התאורה של משקי הבית - כך עולה מסקר שערכה מנכ"ל 'גיאוגרין' מקבוצת גיאוקרטוגרפיה, ד"ר רינה דגני. על פי הסקר, מלבד עלות החשמל על התאורה, צפוי נזק מצטבר של עשרות מיליוני שקלים כתוצאה מירידת תפוקת העובדים בשל העובדה ששעות היום מתקצרות. כמו כן הזהירה ד"ר דגני כי "בשל ההפחתה בשעת אור יום יש סיכון שגם מספר תאונות הדרכים יעלה".

לדברי דגני, "אם ניתן היה להזיז את שעון החורף ל-1.11.10, כלומר חודש וחצי מאוחר יותר מהמועד המתוכנן כעת ב-15.9.10, היו נחסכים למשקי הבית בישראל כ-55 מיליון שקל. משק בית מוציא על תאורה כ- 90 שקל לחודש, כ-5 שעות תאורה ביום, בין השעות שש בערב לבין 11 בלילה". לשם השוואה, יש לציין כי ברוב מדינות העולם מתחיל שעון החורף בתאריך מאוחר יותר מבישראל. בארה"ב לדוגמא, יחל שעון החורף ב-7.11.10 ובחלק גדול ממדינות העולם המערבי ב-31.10.10. עוד יצויין כי ברשות הפלסטינית מציינים את מעבר השעות כחודש אחרי המועד בישראל.

ד"ר אורי דומן, מהנדס חשמל מ"גיאוגרין", הוסיף וסיפר שבמחקרים רבים שערך בשנים האחרונות, נמצא קשר ברור בין אור יום לתפוקת העובד. לדבריו, התפוקה עולה ככל שעולות שעות האור הטבעי, ולכן הפחתה של שעת אור אחת ביום תקטין את תפוקת העובדים ותוביל להפסד של עשרות מיליוני שקלים.

כמו כן, בבדיקה שערכו עמותת "אור ירוק" עולה כי בין השנים 2007-2009 נפגעו 37 אלף בני אדם בתאונות בשעות הלילה. מנכ"ל אור ירוק, שמואל אבוהב, מסר לוואלה! חדשות, כי "באופן מובהק אנשים נוסעים פחות בלילה. אבל לעומת זאת מספר התאונות מאד גדול. זו סכנה משמעותית. בלילה אתה לא עירני, אין לך טווח ראייה סביר וכל רכב שעובר מסנוור לכמה שניות. המשמעות היא שנהיים עיוורים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully