וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וואלה ו-NMC ישיקו חנות מוסיקה דיגיטלית

מאת איילה צורף

6.9.2010 / 7:04

החנות תציע בין השאר קטלוגים של הד ארצי, הליקון והתו השמיני, ותפעל במתכונת של דמי מנוי חודשיים. המתחרות כבר נערכות: בפרטנר מנהלים משא ומתן עם חברות בינלאומיות להרחבת קטלוג השירים; פלאפון תשיק גרסה משודרגת של מיוזיקס; וגם בסלקום מחפשים אחר מודל מתאים לחנות



>> הקרב הגדול הבא בעולם הסלולר והאינטרנט יגיע מזירת המוסיקה, וייצא לדרך בשבועות הקרובים: לאחר שנתיים של עבודה, פורטל וואלה וחברת התקליטים nmc הד ארצי ישיקו בשבועות הקרובים חנות מוסיקה דיגיטלית.

בחנות יימכרו קטלוגים של nmc, הד ארצי, הליקון, התו השמיני, וכן קטלוגים בינלאומיים.



ל-themarker נודע כי החנות לא תמכור שירים בודדים להורדה, אלא תציע מנוי חודשי להאזנה לשירים בסטרימינג. השירים לא יישמרו על המחשב של הגולש או על מכשיר הסלולר שלו.



החנות של וואלה תפעל במודל דומה לזה של החנות של חברת הסלולר פלאפון (פלאפון מיוזיקס), הנחשבת לחנות הדיגיטלית הגדולה ביותר בתחום בישראל. מנתונים שמסר סמנכ"ל התוכן של פלאפון, גיא באומן, בחנות יש יותר מ-200 אלף שירים להאזנה. בעתיד הקרוב תשיק פלאפון גרסה משודרגת של החנות.



המודל של פלאפון מבוסס על תשלום של 20 שקל בחודש, המאפשר לגולש להאזין למספר בלתי מוגבל של שירים בסלולרי ובמחשב. השירים אינם נשמרים במחשב שלו או בטלפון הסלולרי, אלא זמינים כל עוד הוא משלם את דמי המנוי החודשיים.



גם פרטנר מוכרת מוסיקה באתר שלה, אורנג' טיים. בזירה הבינלאומית היא משווקת את שירי חברת וורנר, אך בימים אלה היא מקיימת מגעים לחתימה על הסכמים עם סוני, יוניברסל ו-emi.



בזירה הישראלית נמכרים באורנג' טיים השירים של כל חברות התקליטים הגדולות. בפרטנר, בניגוד לפלאפון, מוכרים שירים בודדים להורדה למחשב, תמורת 4 שקלים לשיר. כמו כן נמכרת בחנות חבילה של 50 שירים תמורת 30 שקל.



עוד נודע כי גם בסלקום בוחנים זה כמה חודשים את דרכי הפעולה בזירה. בחברה מתכננים להקים חנות מוסיקה דיגיטלית גדולה, אך לעת עתה לא ברור מה יהיה המודל שעליו תתבסס. כיום מאפשרת החברה האזנה למוסיקה באתר שלה, כמו גם הורדות בסלולר.



מכירת מוסיקה אונליין היא אחד התחומים המבעבעים בזירת הסלולר והאינטרנט המקומית בתקופה האחרונה. בישראל טרם נמצאה החברה שהצליחה להציע פתרון אטרקטיבי להורדות הבלתי חוקיות של שירים באינטרנט ולסוגיית זכויות היוצרים על השירים.



לדברי קובי פיש, סמנכ"ל הפקה והפצה של חברת התקליטים התו השמיני, המפיצה את המוסיקה של הדג נחש, מירי מסיקה, בית הבובות ועוד: "אנחנו מאמינים שהחנות החדשה של וואלה והפעילות של חברות הסלולר יעירו את השוק החוקי.



"גם אנחנו משקיעים במיזם חדש - חנות דיגיטלית. כל השוק בוחן את צעדיו כבר זמן רב, וכעת הוא הגיע לשלב הבשלות להקמת מיזמים כאלה. אני מקווה שבשיווק נכון ובמחירים נכונים ההורדות החוקיות יתפסו בישראל".



מוואלה נמסר בתגובה: "המיזם החדש ייתן מענה לכל סוגי ההתקשרות שיש כיום בין הגולש לאינטרנט בתחום המוסיקה - חנות להורדת שירים, קליפים ואלבומים ישראלים ובינלאומיים באופן חוקי אל המחשב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully