וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבקרת רשות השידור: ההנהלה מאשרת לדני זקן שעות נוספות שלא כדין

מאת אופיר בר-זהר

6.9.2010 / 7:04

בלעדי בכירים ברשות טוענים כי כך "קונה" ההנהלה את שיתוף הפעולה של יו"ר ועד העיתונאים לקראת הרפורמה המתוכננת. זקן: "המבקרת משמשת כלי ניגוח מגמתי של המתנגדים לרפורמה"



>> מבקרת הפנים ברשות השידור, איתנה גרגור, טוענת כי הנהלת הרשות מאשרת ליו"ר ועד העיתונאים דני זקן לקבל שכר בגין שעות נוספות, אף שאינו משלים את מכסת שעות עבודתו כעורך בחדר החדשות של קול ישראל - כך עולה מטיוטת דו"ח פנימי של המבקרת שהגיעה לידי themarker.

טיוטת הדו"ח הוגשה לפני כחודש למנהל חדר החדשות ומנהל הרדיו כדי לקבל את תגובתם לממצאים. נושא השעות הנוספות של זקן מוזכר כבר בפירוט הממצאים בדף הפתיחה של הדו"ח, לצד אי סדרים אחרים.



בעניין זקן כותבת המבקרת כי בינואר "דיווח העובד על 116 שעות נוספות ו-74 שעות כוננות (אושרו 100 שעות נוספות ו-52 שעות כוננות), על-אף שלא מילא מכסה של 120 שעות עבודה כעורך חדשות בחדר החדשות, כמתחייב בהסכם העבודה שלו. אין לאשר לעובד מכסת שעות נוספות בעבור עבודות נוספות מעבר לזו שבתפקידו התקני - בטרם מילא מכסת שעות העבודה המתחייבת מהגדרת תפקידו".



בכירים ברשות טוענים כי זו דרכה של ההנהלה "לקנות" את יו"ר הוועד ולהשפיע עליו בשלבים האחרונים שלפני החתימה על הרפורמה המתוכננת ברשות. ברשות טוענים עוד, כי על מבקרת הפנים מופעל לחץ לא לפרסם את הדו"ח לפני החתימה על הרפורמה - מחשש לטרפוד התהליך.



הנהלת הרשות ואגודת העיתונאים נמצאים בשלביו האחרונים של המשא ומתן, כבר חתמו על הסכם הבנות וצפויים להגיע לסיכום סוגיות אחרונות בתקופה הקרובה. בימים אלה מצפים ברשות גם לטיוטת דו"ח מבקר המדינה בעניין, שלפי הערכות יהיה חריף במיוחד.



בתגובה לטיוטת הדו"ח שלח זקן מכתב ליו"ר הנכנס של הרשות, אמיר גילת. "אני מוחה על כך שהמבקרת לא טרחה לבדוק עמי את הסוגיות שהעלתה", כתב. "ברור כי אני מהווה מטרה לפגיעה בשל תפקידי הנוכחי, יושב ראש אגודת העיתונאים המנהל את המשא ומתן עם הרשות והאוצר בעניין הרפורמה. המבקרת משמשת כאן במודע או שלא במודע כלי ניגוח מגמתי של המתנגדים לרפורמה".



זקן הוסיף, כי "מהדו"ח עולה כי במשרד המבקרת לא מכירים כנראה את הסכמי השכר ברשות השידור, את נוהגי העבודה ואת שיטת הדיווח. הדבר מתבטא גם בדבריה על יתר המבוקרים בדו"ח.



"לפי בקשת המנהלים אני מועסק גם כעורך ומגיש מחוץ לחדר החדשות, ושני התחומים משלימים זה את זה במכסת השעות. יתרה מכך, בחודשים הראשונים של השנה לא קיבלתי את מספר השעות הנוספות שהגשתי, ספגתי קיצוץ חד כמו רבים מחברי, ועל כך הוגשה תביעה כוללת של העובדים ביוזמתי". זקן הוסיף כי מנהל חדר החדשות ומנהל רשת ב' תומכים בטענותיו.



מרשות השידור נמסר בתגובה: "טיוטת הביקורת טרם הגיעה להנהלת הרשות. לכשתגיע, נתייחס לדברים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully