וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביה"ד לעבודה: גבר שהתגורר עם בן זוגו זכאי לקצבת שארים מעיריית תל אביב

מאת חיים ביאור

6.9.2010 / 7:04

העירייה טענה שהשניים אינם ידועים בציבור, ומשפחת המנוח התנגדה לקשר ביניהם



>> בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב קבע בשבוע שעבר כי גבר יוכל לקבל את קצבת השארים של בן זוגו שנפטר, למרות התנגדות משפחת המנוח לקשר החד מיני בין השניים. ביה"ד ציין כי הוכח שהשניים ניהלו קשר זוגי תחת קורת גג אחת.

התובע, תושב תל אביב בן 62, הגיש תביעה לעיריית תל אביב לקבלת גמלת השארים של בן זוגו המנוח, שעבד בעירייה. העירייה דחתה את התביעה, בטענה כי לא שהוכח שהשניים היו ידועים בציבור. בעקבות קביעה זו הגיש בן הזוג תביעה לבית הדין נגד העירייה.



העירייה, באמצעות עו"ד אדם קרן, טענה שלא מתקיימים התנאים הדרושים כדי להוכיח כי השניים חיו יחדיו כידועים בציבור. לטענת העירייה, התובע לא התגורר דרך קבע בדירת המנוח, אלא בדירתו שלו, ולשניים לא היה חשבון בנק משותף.



התובע שיוצג על ידי עו"ד מאיר משה, טען כי השניים גרו במגורים משותפים מאז 1996. לדבריו, העובדה שהוא המשיך להחזיק בדירתו ולן בה מדי פעם, אינה מנוגדת לכך שכעיקרון הוא גר במשותף עם המנוח, שכן בני זוג בגילו נוהגים בדרך כלל לשמור על דירתם הקודמת.



השופטת רוית צדיק קיבלה את התביעה וקבעה כי על סמך הראיות והעדויות היא השתכנעה שבין התובע למנוח התנהל קשר זוגי. "די בכך שבן הזוג גר עם המנוח רוב הזמן כדי לקיים את תנאי המגורים המשותפים ולהוכיח בכך את מעמדם של השניים כידועים בציבור", קבעה צדיק.



השופטת גם התחשבה בכך שגורמים חיצוניים הקשו על התובע להוכיח את קיומו של הקשר הזוגי, לנוכח העובדה שמדובר בקשר חד מיני שעורר התנגדות חריפה בקרב בני משפחתו של המנוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully