וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חזי בצלאל שוקל אפיק כניסה נוסף לתחום הסלולר: יתמודד במכרז התדרים למפעיל החמישי

מאת אמיר טייג

6.9.2010 / 7:04

איש העסקים שמחזיק באקספון נפגש עם שר התקשורת והביע נכונות להתמודד במכרז. יידרש לבצע השקעה בסך כ-2 מיליארד שקל לשם הקמת מפעיל סלולרי חדש



>> איש העסקים חזי בצלאל רוצה להקים מפעיל סלולר נוסף בישראל. לאחר שרכש את חברת האינטרנט והשיחות לחו"ל הזעירה אקספון 018, החליט בצלאל להרחיב את פעילות התקשורת שלו בישראל ולהתמודד במכרז התדרים שצפוי משרד התקשורת לפרסם בחודשים הקרובים.

בשבוע שעבר נפגש בצלאל עם שר התקשורת, משה כחלון, והביע נכונות לקחת חלק במכרז. ההערכות הן כי לשם הקמת מפעיל סלולר חדש בישראל, ללא תשתית קודמת, יידרש בצלאל לבצע השקעה גדולה של כ-2 מיליארד שקל.



בצלאל מצטרף לשני מועמדים נוספים שמתעניינים במכרז למפעיל סלולר חמישי בישראל. חברת הסלולר מירס צפויה כמעט בוודאות לגשת למכרז, שכן ללא תדרים חדשים ושדרוג הרשת שלה לתקן אירופי (gsm), דינה להיעלם. 012 סמייל שוקלת אף היא להתמודד במכרז, אם כי בשלב הנוכחי עדיין לא נפלה בחברה החלטה בנושא. ב-012 סמייל מעריכים כי יש מקום בשוק המקומי למפעיל סלולר אחד נוסף ולא ליותר. ל-012 סמייל יש אלטרנטיבה ליהפך למפעיל וירטואלי בהשקעה נמוכה הרבה יותר.



כעת צפוי בצלאל להצטרף להתמודדות, אם כי הדבר אינו ודאי. אקספון הגישה לפני כמה שבועות בקשה לקבלת רישיון כמפעיל וירטואלי. הדבר מצביע על כך שבחברה שוקלים במקביל נתיב כניסה זה לשוק הסלולר.



בצלאל הוא איש עסקים ישראלי שעשה את הונו בעיקר באפריקה, בפעילות בתחומי נשק, אנרגיה, תקשורת ובנקאות. באחרונה מכר בצלאל את אחזקותיו בנייל בנק לברקליס בנק. על פי אנשיו, הוא פועל בימים אלה להעברת מרכז כובד פעילות חברת מרתון - חברת האחזקות שלו, שדרכה הוא מחזיק גם באקספון - מלונדון לישראל.



במארס האחרון רכש בצלאל, באמצעות מרתון, את השליטה באקספון תמורת 10 מיליון דולר. בעת הרכישה הודיעה החברה כי "לחברת מרתון טלקום יש שותפות עם חברת מיליקום, מפעילת סלולר עם כ-35 מיליון מנויים באסיה, דרום אמריקה ואפריקה, והיא בעלת פעילות סלולר וירטואלית (mvno) בבריטניה". בעבר התמודד בצלאל על רכישת מירס מול פטריק דרהי, אך לא זכה.



ממשרד התקשורת לא נמסרה תגובה. מחזי בצלאל נמסר כי אכן התקיימה פגישה בינו ובין משרד התקשורת בשבוע שעבר.



הגופים שבוחנים כניסה לשוק הסלולר והרחבת התחרות בו נסמכים על ההנחה כי כחלון יצליח להוריד מהותית את חסמי הכניסה לענף. את השלב הראשון השלים כחלון בשבוע שעבר, כשהודיע על הפחתה חדה בתעריפי הקישוריות. עם זאת, אין הדבר מספיק. במסגרת חוק ההסדרים שולבו כמה רפורמות נוספות בנדידה הפנים-ארצית ושיתוף אתרי אנטנות, שיאפשרו למפעיל נוסף להיכנס לשוק מהר יותר ובהשקעה נמוכה יותר. המתמודדים החדשים על תדרי סלולר רואים ברפורמות אלה תנאי הכרחי לכניסתם לשוק והגברת התחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully