וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגרש בת"א הכפיל מחירו תוך שנה וחצי

מאת רז סמולסקי

6.9.2010 / 9:00

מגעים מתקדמים מתנהלים בין חברת גינדי למספר גורמים המעוניינים לרכוש מגרש ברחוב הארבעה עבור 300 מיליון שקל. רק לפני שנה וחצי נרכש המגרש תמורת כ-150 מיליון שקל

האחים יגאל ומשה גינדי וחברת גינדי החזקות מנהלים מגעים מתקדמים למכירת מגרש ברחוב הארבעה בתל אביב לקבוצת חג'ג' תמורת כ-300 מיליון שקל. משפחת גינדי זכתה במגרש במכרז של מנהל מקרקעי ישראל ביוני 2009 תמורת 150 מיליון שקל, בתוספת הוצאות פיתוח בגובה של 18.5 מיליון שקל.

הקרקע, בשטח של כשישה דונם שמשמשת כיום כמגרש חנייה, נמצאת ברחוב הארבעה פינת ארניה, מול שלושת מגדלי המשרדים המילניום, הפלטינום והתיכון. ניתן לבנות עליה שני מגדלי משרדים בני 30 קומות כל אחד, כשבקומת הקרקע תהיה קומה מסחרית בשטח כולל של 40 אלף מ"ר להשכרה ו-750 חניות.

ל-themarker נודע כי החברה קיבלה הצעות מכמה גורמים, אך המשא ומתן עם קבוצת חג'ג' הוא המתקדם ביותר והעסקה אמורה להיחתם בימים הקרובים סביב סכום של כ-300 מיליון שקל - פי שניים מהמחיר ששולם לפני כשנה וחצי. גם בזמנו ההצעה של גינדי היתה הגבוהה ביותר מבין חמש ההצעות שהוגשו למינהל מקרקעי ישראל.

מה גרם להכפלת מחיר הפנומנלית בתוך שנה וחצי? שוק המשרדים בשעתו קפא נוכח חוסר הוודאות שנגרמה מהמשבר הכלכלי. שוק המשרדים היה היחיד שהראה סימני פגיעה מהמשבר והפעילות בו נעצרה כמעט לחלוטין. מחירי שכירות המשרדים בזמנו ירדו לרמות של כ-100 שקל שקל במגדלי המשרדים המפוארים במרכז תל אביב והבורסה ברמת גן, אך אנשי הנדל"ן העריכו כי מחסור בשטחי מסחר יביא לפריחה מחודשת בענף.

מחירי השכירות כיום מוערכים בכ-120-140 שקל למ"ר עלייה של 30% אך עדיין לא מדובר בהכפלת מחירים כפי שמשקפת העסקה של חג'ג'. ככל הנראה בקבוצת חג'ג' מעריכים כי שוק המשרדים ימשיך להתחזק בשנים הקרובות, שוב בגלל מיעוט בהתחלות בנייה של מגדלי משרדים והיצע קטן. מחברת גינדי החזקות נמסר בתגובה: "נכון לרגע זה לא הושלמה כל עסקה ולכן לא נוכל למסור פרטים בעניינה". בקבוצת חג'ג' סירבו להתייחס לידיעה.

  • עוד באותו נושא:
  • גינדי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully