וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחירי הקרקע בעפולה הוכפלו בתוך שמונה חודשים

מאת רנית נחום-הלוי

6.9.2010 / 7:04

מכרזים שנסגרו באחרונה בבירת העמק הניבו עליות מחירים של יותר מ-100% לעומת מכרזים שיצאו באזור בינואר. ההערכה היא כי בשנה הקרובה יעלו מחירי הדירות בעיר ב-20%



>> מכרזי קרקעות שנסגרו בסוף שבוע שעבר ברובע יזרעאל שבמזרח עפולה, הניבו עליות מחירים של יותר מ-100%, לעומת מכרזים שיצאו באותו אזור בינואר.

המכרז היה על קרקע ל-48 דירות, וזכתה בו חברת א.ד עילית בנייה ופיתוח, שהציעה 3.3 מיליון שקל, שהם כ-70 אלף שקל לקרקע ליחידת דיור (כולל הוצאות פיתוח ולא כולל מע"מ). המכרזים שיצאו באזור בינואר נסגרו בממוצע של 32 אלף שקל קרקע ליחידת דיור.



תוצאות המכרזים האחרונים מלמדים על התעניינות גוברת של חברות נדל"ן בעיר. במכרז הנוכחי השתתפו 26 חברות, כאשר במכרזים מתחילת השנה הגישו רק כשבע חברות הצעות לכל מכרז, ואילו במכרזים שנערכו במקום לפני כשנתיים בקושי נרשמה התעניינות וחלק מהמכרזים כלל לא נסגרו.



"מבדיקות שאנו עושים ראינו שרמת ההתעניינות בפריפריה עולה על זו שבמרכז, והגיעה גם לעפולה", אומר עופר לוי, מנהל שיווק בחברת א. לוי, שזכתה במכרזים בתחילת השנה. "בעיר יש פוטנציאל רב, היא רושמת הגירה חיובית, ממוקמת על ציר ראשי ובעתיד תעבור בה הרכבת מבית שאן לחיפה. כיום אנחנו מוכרים דירת ארבעה חדרים בכ-720 אלף שקל, אך צופים עליות מחיר בשיעור של עד 20% במהלך השנה הקרובה". תוצאות המכרז הנוכחי מאששות במידה רבה את התחזית של לוי.



משקיעים מאזור המרכז ומאזור השרון



בעיר משווקים כיום פרויקטים בודדים במרכז העיר (כ-120 דירות) וברובע יזרעאל (כ-500 דירות, מתוך תב"ע ל-4,000 דירות).



לדברי המתווכים אוהד וגונן קרוננברג מסוכנות רימקס 770 בעפולה, העיר רשמה בשנה האחרונה עליות מחירים הנובעות מביקושים גדולים מההיצע הקיים. "אם עד לפני שלוש שנים קבלן היה צריך לבנות שלד של בניין כדי למכור דירה, כיום הוא כבר מוכר על הנייר והדירות נחטפות. בדירות האלה מתעניינים עובדי בית חולים העמק, שמבקשים דירה באזור, אך גם משקיעים מהמרכז והשרון". לדבריהם, למשקיעים יש סיבה להגיע לעיר, היות ששיעור התשואה הוא 6%-10% בשנה בדירות שמחירן 200-350 אלף שקל.



עם זאת, המכרזים על מגרשים לבניית צמודי קרקע בעפולה מקרטעים ולרבים מהם לא ניגשו מציעים. ההערכה היא שהדבר נובע מכך שהמגרשים הוצאו בשכונת גבעת המורה בעיר, שם עלויות הפיתוח גבוהות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully