וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השותף השקט בהשתלטות על דלק רכב: המולטי-מיליונר צבי אגמון

מאת מיכאל רוכוורגר

6.9.2010 / 7:59

צבי אגמון מחזיק ב-20% מהחברה שעמה מתכנן אחיו, גיל אגמון, להשתלט על דלק רכב שבניהולו



>> מנכ"ל , גיל אגמון, עשוי להפוך משכיר לבעל שליטה בחברה גדולה. כבר כיום לפני העסקה מחזיק אגמון באמצעות חברת ההשקעות שבשליטתו ב-16.4% ממניות דלק רכב בשווי של 640 מיליון שקל.



ואולם ל-themarker נודע כי אגמון אינו מחזיק בחברה לבד. חברת ההשקעות שבאמצעותה מחזיק אגמון בדלק רכב נמצאת גם בשליטתו של אחיו הבכור של גיל, צבי אגמון. משמעותה של אחזקה זו היא שעו"ד אגמון הוא מולטי-מיליונר.




ככל הידוע, צבי אגמון מחזיק ב-20% בחברת ההשקעות של משפחת אגמון, בעוד 80% מוחזקים בידי גיל אגמון. כלומר, הוא מחזיק בשרשור ב-3.3% מניות דלק רכב ששוויין בבורסה הוא כ-120 מיליון שקל. זאת לפני שמביאים בחשבון דיווידנדים שקיבל צבי אגמון כשדלק רכב חילקה. תמורת רכישת 22% ממניות דלק רכב מקבוצת דלק, תצטרך משפחת אגמון לארגן סכום של כמיליארד שקל. כלומר, חלקו של צבי אגמון במימון הרכישה נאמד ב-200 מיליון שקל. בעקבות כך אחזקתו של בדלק רכב תגדל ל-7.6%.



מקורבים לאחים אגמון מספרים כי גיל הוא היזם והרוח החיה בענף הרכב, בעוד צבי הוא המוח המשפטי והפיננסי, שאינו מסתפק רק בפרקטיקה המשפטית, אלא גם משקיע במיזמים שונים, כמו חברת הטכנולוגיה אופטונול (optonol), המפתחת שתל לטיפול במחלת הגלאוקומה, שנמכרה באחרונה לחברת אלקון תמורת 180 מיליון דולר. צבי אגמון, שהחזיק בחלק מהמניות בה, גרף רווח נאה שהיקפו לא נחשף.



צבי אגמון (54), היה שותפו למשרד של השופט (בדימוס) מישאל חשין עד למינויו של חשין לבית המשפט העליון. בשנה שעברה אגמון היה אחד מארבעת המועמדים הסופיים שהתמודדו על תפקיד היועץ המשפטי לממשלה, כשבסופו של דבר נבחר לתפקיד עו"ד יהודה וינשטיין. בעולם המשפט נשמעו השערות כי אופיו הסוער לא סייע לו במירוץ.



אגמון עוסק בפרקטיקה משפטית כ-28 שנה. הוא נחשב אחד מעורכי הדין הבולטים בישראל בתחום ההגבלים העסקיים. עם לקוחותיו נמנים דמויות ידועות כמו עו"ד אורי מסר (מקורבו של אהוד אולמרט) והשר דן מרידור הנמצא בהליך משמעתי שמתנהל נגדו בלשכת עורכי דין בפרשה של שכר טרחה שגבה מארקדי גאידמק. כמו כן ייצג אגמון את חברות הדלק סונול ודלק ישראל, את אנשי השב"כ בפרשת קו 300 ואת אלי הורביץ בפרשת פרומדיקו.



אחד התיקים שוודאי מדירים כיום שינה מעיניו של אגמון הוא הייצוג של חברת נובל אנרג'י האמריקאית, שותפתה של קבוצת דלק של יצחק תשובה וישראמקו של קובי מימון, במאבקה נגד התוכנית של ועדת ששינסקי לשנות את שיעור התמלוגים והמיסוי מתגליות הנפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully