וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחרה באייפון של אפל: HTC הטייוואנית מתכוונת לכבוש את שוק הסמארטפונים, בשקט

סוכנויות הידיעות

6.9.2010 / 9:24

מכשירי HTC מסוגלים "לחוש" אם הם נמצאים בכיס או בתיק, ולהגביר אוטומטית את עוצמת הצלצול



מזרח אסיה הוא מפעל האלקטרוניקה של העולם, אך מלבד החברות היפניות, מרבית היצרניות נותרות עלומות שם. אולם כעת, htc קורפ, יצרנית סמארטפונים טייוואנית, נפרדת מאלמוניותה ומנסה לייסד את שם המותג שלה כמתחרה לאייפון של אפל.



htc מייצרת מכשירים עבור ורייזון, ספרינט ו-t-mobile האמריקאיות, ולדבריה, לפני שנה רק אחד מכל עשרה אמריקאים הכיר את שמה. כעת, בעזרת שיווק מצד ספקיות הסלולר וקמפיין טלוויזיוני שערכה במהלך גביע העולם בבייסבול, היא טוענת כי שיעור זה קפץ ל-40%.



"אנחנו רוצים להיות בין המובילים בעולם", אמר ג'ון וואנג, סמנכ"ל השיווק הבכיר בחברה. בניסיון לייסד מותג בינלאומי, פוסעת htc בעקבות חברת טכנולוגיה טייוואנית נוספת, אייסר, שמתחרה מול דל על מקומה כיצרנית המחשבים האישיים השנייה בגודלה בעולם.



הסלוגן של htc "quietly brilliant" (מצויינות שקטה), מביע הן צניעות והן גאווה. אפל, כידוע, היא הכל חוץ משקטה. בניגוד לדגמי האייפון של אפל, שכולם זהים במראם, מנסה htc לייצר סמארטפונים שיתאימו לכל טעם, חלקם עם מקלדות נשלפות, חלקם עם מסכי מגע. ושעה שאפל מחזיקה בחנות מקוונת משלה, htc מתמקדת בייצור הטלפונים ומותירה לספקיות הסלולר את הבחירה בשירותי המוזיקה והיישומים. "זה בניגוד לחברה שרוצה לייצר רק טלפון אחד ולומר, 'זה הטלפון שאתם תאהבו ואם לא, משהו לא בסדר אתכם'", אמר וונג.

ברבעון האחרון של 2008 מכרה htc 3.7 מיליון טלפונים, בהשוואה ל-4.4 מיליון טלפונים שמכרה אפל, לפי סת וואליס-ג'ונס, אנליסט ב-ihs גלובל אינסייט. שנה וחצי לאחר מכן, אפל זינקה ומכרה 8.4 מיליון טלפונים במחצית השנייה של השנה - לעומת 5.4 מיליון ל-htc.



אך החברה צופה זינוק במכירות. ברבעון הנוכחי מעריכה החברה כי תמכור 6.5 מיליון מכשירים - זינוק של יותר מפי שניים לעומת מספר המכשירים שמכרה ברבעון המקביל אשתקד. החברה נחשבת לראשונה שהשיקה סמארטפון המבוסס על מערכת ההפעלה של גוגל, אנדרואיד, והדבר השתלם לה. כל ספקיות הסלולר בארה"ב, מלבד at&t, משווקות טלפונים מבוססי אנדרואיד כחלופה לאייפון.



באחרונה השיקה את הסמארטפון htc לג'נד, שזכה לביקורות טובות גם בישראל. המכשיר מבוסס על מערכת ההפעלה אנדרואיד (2.1) המועצמת על ידי ממשק ה-sense של htc. עם מסך 3.2 אינץ', הלג'נד הוא הקומפקטי במכשירי האנדרואיד שהושקו עד כה בישראל. ממשק ה-sense, לדברי החברה, מיועד ליצור למשתמשים "רגעים של עונג".



בין התכונות החדשניות של המכשיר, היכולת לרכז את כתובות המייל, הרשתות החברתיות ושאר פרטי ההתקשרות של אנשי הקשר של בעל המכשיר תחת שם אחד ללא הצורך לנהל מספר רשימות אנשי קשר מקבילות. בנוסף, מכשירי htc מסוגלים "לחוש" אם הם נמצאים בכיס או בתיק, ולהגביר אוטומטית את עוצמת הצלצול.



החברה מנסה למתג את עצמה כחברה בינלאומית. את השקות המוצרים שלה היא עורכת בלונדון או בניו יורק, ולא באסיה. "אנשים כבר לא מתייחסים לסוני כאל חברה יפנית. זה החזון שלי ל-htc", אמר וונג. "בסופו של דבר אנשים יתפסו את htc כמותג בינלאומי, לא בהכרח טייוואני, אירופאי או אמריקאי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully